۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
سازمان های صمت استانی سدی در مقابل سنگ اندازی های تولید باشند
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت:

سازمان های صمت استانی سدی در مقابل سنگ اندازی های تولید باشند

کرج- معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت یکی از مهمترین رویکردهای وزارت صمت را افزایش اختیارات سازمان های تابعه اعلام کرد و گفت: سازمان های صمت استانی باید سدی در مقابل سنگ اندازی ها در کار تولید باشند و با تمام توان، اصطکاک بین سرمایه گذار و دیگر دستگاهها را کم کنند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز، سعید زرندی در نشست هم اندیشی روسای سازمان های صمت استانی منطقه سه کشور که در استان البرز برگزار شد افزود: سازمانهای صمت استانی کمک به تولید فناورانه و افزایش ظرفیت های خالی حوزه صنعت را باید به صورت ویژه در دستور کار قرار دهند.

زرندی گفت: سازمانهای صمت استانی به عنوان پشتیبان های اصلی جهادگران اقتصادی باید از هر گونه تولیدی که منجر به صادرات و ارزآوری می‌شود حمایت کنند همچنین تولیداتی که موجب کاهش ارزبری می‌شود نیز باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: در مواجهه با تحریم های نابرابر استکبار جهانی، مقاومت اقتصادی ایران اسلامی خوب بود چرا که بنیه اقتصادی و صنعتی کشور در وضعیت مطلوبی قرار داشت و دارد.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت اضافه کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری «مدظله العالی» باید اختلال سرمایه‌گذاری و تولید در کشور درمان شود چرا که تنها راه نجات امروز اقتصاد کشور، تولید است و تنها تولید می تواند فضای رانتی را مسدود کرده و باعث دوام و پویایی اقتصاد کشور شود.

صادرات کالاهای واسطه ای و خام فروشی به هیچ وجه معافیت مالیات بر درآمد نخواهد داشت
زرندی بیان کرد: ما در حوزه برنامه ریزی و سرمایه گذاری، کمک به تولید فناورانه و افزایش ظرفیت های خالی حوزه صنعت را در دستور کار قرار داده‌ایم و سازمانهای صمت استانی نیز باید سرمایه‌گذاران را به سمت این دو مقوله سوق دهند.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت با اشاره به معضل خام فروشی بیان کرد: جلوگیری از خام فروشی یکی از اهداف اصلی وزارت صمت به شمار می رود به همین دلیل صادرات غیر نفتی معاف از مالیات بر درآمد است و صادرات کالاهای واسطه‌ای ۳۰ درصد و خام فروشی به هیچ وجه، معافیت مالیات بر درآمد نخواهد داشت.

وی در خاتمه عنوان کرد: در راستای حمایت از کالای تولید داخل ۲۵۰ محصول مشخص شده که سازمان های صمت استانی باید در راستای تولید آن با سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی نهایت همکاری را به عمل آورند و موظفند بخشی از سرمایه ها را به این سمت هدایت کنند.

کد خبر: ۴۱٬۷۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha