۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸
رفع معضل کمبود تایر با افزایش قیمت! / سامانه جامع تجارت ضعیف عمل می‌کند
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک در گفتگو با بازار خبر داد:

رفع معضل کمبود تایر با افزایش قیمت! / سامانه جامع تجارت ضعیف عمل می‌کند

سعادتی نژاد، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک گفت: با افزایش ۵۵ درصدی قیمت تایر کمبودی برای عرضه لاستیک خودروهای تجاری و سبک وجود ندارد.

بازار؛ گروه خودرو: داوود سعادتی نژاد رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک با اشاره به اینکه در گذشته برای واردات تایر و مواد اولیه مورد نیاز تولید این محصول از ارز دولتی استفاده می‌شد و در برحه‌ای از زمان عرضه لاستیک کاهش یافته بود گفت: درحال حاضر ارز نیمایی برای واردات لاستیک و مواد اولیه مورد نیاز آن در نظر گرفته شده که این موضوع به تازگی منجر به افزایش ۵۵ درصدی قیمت محصول شده است.

وی با اشاره به اینکه تایر به قیمت مصوب عرضه خواهد شد، افزود: مشکلات گذشته در زمینه کمبود عرضه لاستیک کاهش یافته است و اکنون کمبودی در زمینه تامین نیاز خودروهای کار و تجاری و سواری وجود ندارد.
سعادتی نژاد با اشاره به اینکه هنوز مشکلاتی در زمینه توزیع تایر به دلیل سیاست‌های نادرست وجود دارد تاکید کرد: سامانه‌ای را با عنوان سامانه جامع تجارت ایجاد کرده‌اند که توزیع لاستیک را کند کرده است. چرا که تاسیس این سامانه کارشناسی نشده و برای عمده فروش و خرده فروش فضای مشخصی تعیین نشده است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک در پاسخ به این سوال که بانک مرکزی نسبت به ثبت سفارش و تخصیص ارز همکاری لازم دارد یا نه گفت: تامین ارز نیمایی و آزاد به سادگی انجام می‌شود و واردات مواد اولیه تا تایر با مشکلی مواجه نیست.  

کد خبر: ۴۱٬۶۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha