۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
 تسهیلات بانکی به اندازه آبنبات چوبی است/ نیازمند صدقه از دولت نیستیم
رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر سفرهای هواپیمایی و گردشگری:

تسهیلات بانکی به اندازه آبنبات چوبی است/ نیازمند صدقه از دولت نیستیم

رفیعی شاد، رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر سفرهای هواپیمایی و گردشگری گفت: دولت باید از صنعت گردشگری حمایت کند و این صنف نیازمند صدقه و پول بلاعوض از دولت نیست.

به گزارش بازار، امیر پویان رفیعی شاد، رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر سفرهای هواپیمایی و گردشگری در خصوص وضعیت نابسمان گردشگری اظهار کرد: متاسفانه در سال گذشته اتفاقات خوبی در زمینه گردشگری نیفتاد. کرونا هم تیر خلاصی بر بدنه این صنعت بود. صنعت گردشگری در حال اورژانسی قرار داشت اما الان به جرات می‌توان گفت، در آی سی یو قرار دارد.

وی افزود: تسهیلاتی برای دفاتر مسافرتی و گردشگری در نظر گرفته شد که البته برای افراد جدید که می‌خواهند به این صنعت ورود کنند، نبود. در کمیسیون‌های فنی در وزارت گردشگری جمع کثیری از همکاران ما تقاضای خود تعطیلی و مرخصی می‌دهند.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر مسافرتی و گردشگری بیان کرد: از ابتدا تسهیلات مبلغ ۵۰ میلیون بود؛ ۲۵ میلیون تومان ضمانت نامه بانکی و ۲۵ میلیون تومان در قالب سفته دریافت می‌شده است. در حال حاضر اعلام شده که به جهت شرایط پیش آمده به مدت یک سال می‌توانند سفته بدهند اما مشکل همکاران ما این رقم نیست. ۲۵ میلیون تومان میزان پرداختی حقوق پرسنل یک دفتر هم نمی‌شود. در مصاحبه‌ای گفتم که این رقم به اندازه یک آبنبات چوبی است. واقعا مشکل یک دفتر مسافرتی این رقم‌ها نیست.

وی افزود: ما در شرایط بحرانی قرار داریم. دفاتر مسافرتی سال‌ها در نمایشگاه‌های بین المللی شرکت و هزینه‌های نمایشگاه‌ها را از جیب خود پرداخت کرده‌اند. به نوعی اگر بخواهم واضح تر عنوان کنم، هزینه بازاریابی ورود توریست‌ها و گردشگران به ایران از دفاتر گردشگری پرداخت شده است، در شرایطی که دولت‌ها در خصوص کاهش نرخ بیکاری صحبت می‌کنند.

رفیعی شاد تاکید کرد: ما نیازمند صدقه و پول بلاعوض از دولت نیستیم. در خصوص مالیات و بیمه تامین اجتماعی از ما حمایت کنند تا از این شرایط بحرانی خارج شویم.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر مسافرتی و گردشگری در پایان گفت: متاسفانه در حوزه استارت آپی و گردشگری آنلاین، شرایط برابری که باید وجود داشته باشد، ندارد. رانت‌هایی که برای بسیاری ایجاد شده است در دسترس همه نیست و این معضلاتی را ایجاد می‌کند.

کد خبر: ۴۱٬۶۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha