۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴
جذابیت قیمت سهام در بازار سرمایه
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

جذابیت قیمت سهام در بازار سرمایه

رباطی، کارشناس بازار سرمایه گفت: ریزش‌های اخیر در بازار سرمایه، باعث شد تا سهم‌ها به قیمت‌های جذابی برسد و سهامداران در صف‌های خرید قرار بگیرند.

به گزارش بازار، مهدی رباطی افزود: نرخ ارز، تورم ۲ رقمی، همه این عوامل، باعث شده تا در بلند مدت بازار سرمایه، بهترین بازار برای سرمایه گذاری باشد.

وی اضافه کرد: در ده سال گذشته، رشد بازار سرمایه ۲ تا ۳ برابر نرخ ارز، ملک و طلا بوده و این روند ادامه دارد البته سرمایه گذاران باید با تحلیل و منطق در بازار فعالیت کنند.

رباطی با اشاره به اینکه صندوق‌ها در دوره‌ی رشد هم بازده‌ای بالاتری داشتند گفت: اگر سرمایه گذاران آشنایی کافی ندارند بهتر است از صندوق‌های سرمایه گذاری استفاده کنند، زیرا این صندوق‌ها ریسک کمتری دارند.

این کارشناس سرمایه با بیان اینکه صندوق ها، وابسته به نهادهای حقوقی هستند و افرادی که این صندوق‌ها را مدیریت می‌کنند متخصصان بازارند گفت: به همین دلیل اگر به گزارشات صندوق‌ها مراجعه کنید ریزش صندوق‌ها در اصلاح اخیر، بسیار کمتر از سبد دارایی افراد بود، بطوریکه میانگین افت صندوق ها، ۱۰ تا ۱۵ درصد و میانگین افت سبد دارایی افراد، ۴۰ تا ۵۰ درصد بوده است.

رباطی افزود: در کشور باید صندوق تثبیت داشته باشیم و این صندوق باید از بازار حمایت کند و سهامداری نکند.
وی ادامه داد: برای صندوق تثبیت باید بودجه دولتی تعریف شود و هر ساله مبلغی از نهادهای عمومی، چون پتروشیمی، وزارت نفت، کارگزاری ها، شرکت‌های سرمایه گذاری و هلدینگ‌ها وارد صندوق تثبیت شود تا این صندوق‌ها در دوره اصلاحی بازار، نقد شوندگی را حفظ کنند.

رباطی گفت: ریزش بازار باعث شده تا قیمت سهام به جذابیت برسد.

وی افزود: بازارهای مالی همیشه نسبت به وقایع اقتصادی و سیاسی، پیش واکنش نشان می‌دهد و همین موضوع باعث شد تا بازار سرمایه افت کند البته ناگفته نماند بخشی از رشد بازار طبیعی و بخشی هیجانی بود.

کد خبر: ۴۱٬۵۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha