۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
تعلل در پرداخت وام ودیعه مسکن به مستاجران
کارشناس بازار مسکن مطرح کرد

تعلل در پرداخت وام ودیعه مسکن به مستاجران

عقبایی، کارشناس حوزه مسکن گفت: با تعللی که در پرداخت وام ودیعه مسکن به مستاجران صورت گرفته است، این وام به نوش‌دارو پس از مرگ سهراب تبدیل شده است.

به گزارش بازار، حسام عقبایی، با بیان اینکه طرح ارائه وام ودیعه مسکن به مستاجران جهت اجاره مسکن طرح خوبی بود، اظهار کرد: متاسفانه در زمینه اجرایی کردن این طرح تاکنون عملکرد خوبی مشاهده نکرده ایم.

وی با بیان اینکه بسیاری از جابجایی ها در حوزه مسکن از سوی مستاجرین در تابستان انجام می شود، افزود: طبق اخبار منتشر شده تاکنون فقط ۴ الی ۵ هزار نفر از متقاضیان توانسته‌اند این وام را دریافت کنند.

این کارشناس مسائل مسکن به تعلل و ضعف بانک‌ها در این زمینه اشاره کرد و افزود: از طرف دیگر وزارت شهرسازی نیز از قدرت لازم برای اجبار بانک‌ها به اجرای این امر برخوردار نیست و دولت نیز نظارتی جدی بر عملکرد بانک‌ها ندارند.

عقبایی با بیان اینکه ضروری است در این زمینه نشست مشترکی بین وزیر راه و شهرسازی، رئیس بانک مرکزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شود تا بانک‌های عامل به افرادی که برای دریافت وام شناسایی شده و پیامک دریافت کرده‌اند زودتر وام ارائه دهند، افزود: اگر این وام از تیرماه پرداخت می‌شد قطعاً اثرات بیشتری داشت و کمک قابل ملاحظه‌ای را به مستاجران می‌کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در آخر شهریور ماه هستیم و همانطور که اشاره شد چند هزار نفر بیشتر این وام را دریافت نکرده اند در حالیکه تعداد مستاجران در کشور میلیونی است و این وام در حال تبدیل شدن به نوش‌دارو پس از مرگ سهراب است.

کد خبر: ۴۱٬۵۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha