۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۸
سیر نزولی قیمت ها در بازار سکه و ارز/ دلار از کانال ۲۷ هزار تومان خارج شد/ از سرگیری فروش ارز سهمیه ای در بازار
در پی ورود بانک مرکزی به بازار و عرضه ارز در صرافی ها رخ داد؛

سیر نزولی قیمت ها در بازار سکه و ارز/ دلار از کانال ۲۷ هزار تومان خارج شد/ از سرگیری فروش ارز سهمیه ای در بازار

بانک مرکزی با ورود به بازار ارز و عرضه انبوه این کالا در صرافی ها جلو رشد قیمت ها را در این بازار ملتهب گرفت و با افزایش بهای نرخ ارز در صرافی ها موجب شد تا قیمت انواع ارز و سکه در بازار ریزشی شود.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: پس از رشد قیمت ها در بازار ارز و رسیدن قیمت دلار به کانال ۲۷ هزار تومان در حوالی ظهر، عصر امروز بازار ساز ارز وارد عمل شد و با افزایش قیمت این کالا، مانع رشد مستمر بهای ارز در بازار آزاد شد تا جایی که نرخ دلار در مسیر کاهش از ۲۷ هزار تومان به ۲۶ هزار ۲۰۰ تومان رسید.
سیر سعودی قیمت ارز و سکه در هفته جاری باعث رکوردزنی قیمت این کالاها در این بازار شد. افزایش قیمتی که دلار را برای لحظاتی به کانال ۲۷ هزار تومان برد و سکه نیز ۱۳ میلیون تومان شد. قیمت ها در این بازار در حالی مسیر رشد را طی می کرد که عصر امروز بازارساز قیمت ارز را بشدت بالابرد تا فاصله ارز صرافی ها (نرخ رسمی ارز) به ارز بازار آزاد نزدیک و جلو جهش قیمت این کالا در این آشفته بازار گرفته شود.

التهاب بازار ارز خوابید
عرضه انبوه ارز در صرافی ها که نرخ دلار را از کانال ۲۷ هزار تومان با یک پله سقوط به کانال ۲۶ هزار تومان رساند موجب شد تا بازار داد و ستد ارز در این بازار ملتهب، آرام شود. آرامشی که به احتمال زیاد در روزهای آینده نیز ادامه دار خواهد بود و قیمت ها همچنان برمدار نزول قرار می گیرند.
قیمت فروش دلار در صرافی ها با افزایش ۳ هزار و ۱۶۰ تومانی ۲۶ هزار و ۷۵۰ تومان و قیمت خرید دلار نیز ۲۶ هزار و ۷۰۰ تومان درج شد. همچنین قیمت فروش یورو نیز با افزایش ۳ هزار و ۸۶۰ تومانی معادل ۳۱ هزار و ۶۵۰ تومان و قیمت خرید یورو ۳۱ هزار و ۶۰۰ تومان تعیین شده است.

فروش ارز سهمیه ای از سر گرفته شد 
نکته قابل توجه این است با کاهش اختلاف نرخ ارز بازار آزاد و رسمی در پی عرضه ارز در صرافی ها، بانک مرکزی که هفته گذشته فروش ارز سهمیه ای را با کارت ملی متوقف کرده بود اکنون این محدودیت را برداشته است و دوباره (فروش ۲۲۰۰ دلار ارز سهمیه‌ای با کارت ملی برای یک بار در سال) از سر گرفته شده است.
پس از کاهش نرخ ارز در بازار آزاد بدنبال افزایش قیمت این کالا در بازار متشکل ارزی از طریق فروش ارز رسمی در صرافی ها، قیمت ها در بازار ارز نزولی و این روند موجب شد تا قیمت طلا و سکه نیز در بازار با کاهش قیمت همراه شوند. در چنین شرایطی تابلو قیمت ها در بازار سکه  و ارز تغییر کرد آنچنان که فعالان این بازار از ترش ریزش بیش از حد قیمت ها فروشنده شدند.

سرمایه گذاری در بازار ارز ریسک بالایی دارد 
کارشناسان معتقدند؛ چنانچه بانک مرکزی سیاست های خود را با هدف ساماندهی قیمت ارز با تداوم عرضه این کالا در بازار رسمی ادامه دهد نرخ ارز در بازار همواره کاهشی و قیمت طلا و انواع ارز پله پله پایین خواهد آمد چرا که سرمایه گذاران ارزی به خوبی می دانند که این بازار ریسک بسیار بالایی دارد و نمی شود روی سود آن حساب کرد.
بانک مرکزی قبلا نیز به سرمایه گذاران ارزی هشدار داده بود که این بازار بازر مطمئنی برای سرمایه گذاری نیست چرا که قیمتی که اعلام می شود با نرخ واقعی آن تفاوت دارد.

کد خبر: ۴۱٬۴۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ایرانی خرف IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
      0 0
      قیمت گذاری دستوری طلاوسکه چه افزایشی وچه کاهشی هردوغیر شرعی وغیر قانونی هست وهردو چه دستور دهنده چه مجری هردو گناهکار ومجرم هستند وباید مدعی العموم وارد و اقامه دعواکند ومجرمان باید محاکمه ومجازات بشوند