۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
قیمت گذاری نهادی خودرو ایراد دارد/ تلاش مردم برای حفظ دارایی مقابل دستبرد تورم
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با بازار:

قیمت گذاری نهادی خودرو ایراد دارد/ تلاش مردم برای حفظ دارایی مقابل دستبرد تورم

طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامی که باید به فوریت در زمینه نابه سامانی حوزه خودرو مدنظر قرار گیرد، خارج کردن تقاضای سرمایه ای از این بازار است چراکه افراد به دنبال گزینه‌هایی می‌گردند که دارایی‌های خود را از دستبرد تورم حفظ کنند.

مهدی طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به نا به سامانی قیمت خودرو در کشور گفت: مسئله اصلی درباره خودرو مربوط به این است که در حال حاضر حجم زیادی از تقاضای سرمایه‌ای وارد بازار شده است.

وی افزود: در حال حاضر افرادی متقاضی خودرو هستند که مصرف کننده واقعی نبوده و قصد دارند تا نیازهای سرمایه‌ای خود را تامین کنند لذا این فرآیند اثرات مخرب خود را بر بازار می‌گذارد.

طغیانی تاکید کرد: به اعتقاد بنده اقدامی که باید به فوریت در این زمینه مدنظر قرار گیرد، خارج کردن تقاضای سرمایه ای از بازار است چرا که افراد به دنبال گزینه‌هایی می‌گردند که دارایی‌های خود را از دستبرد تورم حفظ کنند.

این نماینده مجلس با اشاره به ماموریت دستگاه‌های ناظر پیرو آنالیز قیمت خودرو گفت: به دلیل انحصاری بودن خودروسازی در کشور، در حال حاضر قیمت خودرو بر عهده شورای رقابت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه شورای رقابت قیمت تمام شده خودرو را تعیین می‌کند، اظهار داشت: معمولا درباره قیمت تمام شده خودرو بین شورای رقابت و خودروسازان اختلاف نظر وجود دارد و خودروسازان اذعان دارند که برخی موارد آنالیز قیمت دیده نشده است و شورای رقابت هم اذعان می کند که همه موارد آنالیز قیمت خودرو در نظر گرفته است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی تاکید کرد: نهادهای تعیین کننده قیمت خودرو باید به نحوی در کنار هم قرار گیرند که در نهایت هم بازار خودرو تنظیم و هم ما در حوزه تولید دچار مشکل نشویم اینکه در زمینه قیمت خودرو دچار مشکل هستیم به دلیل این است که چینش نهادی در این زمینه به خوبی اتفاق نیافتاده و این مسئله محل ایراد و اشکال است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حال حاضر قیمت ۵۰ الی ۶۰ میلیونی خودرو به هیچ توجیهی ندارد و ما زیر ساخت لازم برای جلوگیری از این نحوه تعیین قیمت خودرو را نداریم لذا اگر می‌خواهیم مسائل درست شود باید ابتدا ریشه‌ها را اصلاح کنیم.

کد خبر: ۴۱٬۴۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha