۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
تولید در باغات آبی ۱۰ برابر دیم/ ۳۲ هزار هکتار از باغات کردستان آبی است
رئیس جهاد کشاورزی کردستان:

تولید در باغات آبی ۱۰ برابر دیم/ ۳۲ هزار هکتار از باغات کردستان آبی است

کردستان- سپری، رئیس جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه سطح باغات استان ۴۷ هزار هکتار است، گفت: ۳۲ هزار هکتار به عبارتی دو سوم باغات استان آبی و مابقی آن دیم است.

فرید سپری در گفتگو با خبرنگار بازار سطح باغات استان را ۴۷ هزار هکتار ذکر کرد و اظهار داشت: از مجموع باغات استان یک سوم آن دیم و دو سوم آن به عبارتی ۳۲ هزار هکتار آن آبی است.

وی با اشاره به اینکه انگور بیشترین محصول دیم باغات استان را تشکیل داده است، اضافه کرد: کردستان از لحاظ تولید انگور دیم رتبه دوم را در کشور به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان به تفاوت بین اراضی دیم و آبی اشاره کرد و گفت: عملکرد محصول در باغات دیم یک یا دو تن و حداکثر هفت تن در هکتار است ولی تولید در باغات آبی تا ۱۰۰ تن هم امکان‌پذیر است.

سپری با اشاره به اینکه کردستان سرشاخه پنج حوزه آبریز کشور از جمله کرخه و سیروان و سفیدرود است، یادآور شد: در حوزه رودخانه های غرب و شمالغرب ۱۶ هزار و ۸۱۰ هکتار از اراضی دیم سه شهرستان استان شامل سنندج، کامیاران و مریوان به آبی تبدیل می شوند.

وی با بیان اینکه پروژه تبدیل اراضی آبی و دیم حوزه رودخانه های غرب و شمالغرب در کردستان ۹۲.۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار داشت: تبدیل اراضی دیم به آبی منجر به تولید ثروت و اشتغال پایدار در استان می شود.

کد خبر: ۴۱٬۳۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha