۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
اندروید ایرانی بر روی برخی گوشی‌ها فعال شد
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:

اندروید ایرانی بر روی برخی گوشی‌ها فعال شد

عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به بررسی تهدیدات فضای سایبری در این کمیسیون گفت: در حال حاضر اندروید ایرانی بر روی برخی گوشی‌ها فعال شده و از ظرفیت باید برای توسعه این سیستم عامل استفاده کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، ابوالفضل عمویی در توضیح نشست عصر روز گذشته (یکشنبه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: این جلسه با حضور آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به بررسی تهدیدات امنیتی فضای سایبری کشور اختصاص داشت، در این جلسه وزیر ضمن ارایه گزارشی از روند پیشرفت توسعه شبکه ملی اطلاعات به موضوع سپر دفاعی یکپارچه در فضای سیاسی کشور پرداخت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: همکاران وزیر نیز گزارشی درباره این عملکرد سپر دفاعی برای حفظ امنیت فضای سایبری کشور ارائه کردند. آقای آذری جهرمی تاکید کرد «نگاه ما، توسعه شبکه ملی اطلاعات است و نیاز داریم که اصول حکمرانی لازم برای فضای مجازی را تدوین کنیم.» وی همچنین گفت «ما بر حاکمیت جمهوری اسلامی در فضای مجازی اصرار داریم.»

وی همچنین گفت: همینطور اشاره شد که از مجموعه ۲۳ جزء لازم برای توسعه زیر ساخت شبکه ملی اطلاعات، ۲۰ جزء مستقر شده و در زمینه‌های دیگر کار برای توسعه ابعاد مختلف شبکه ملی اطلاعات ادامه دارد. در این جلسه بر لزوم تقویت موتور جستجوگر ملی و پیام رسان‌های بومی تاکید و اشاره شد که در حال حضار اندروید ایرانی بر روی برخی گوشی‌ها فعال است و از ظرفیت‌ها برای توسعه این سیستم عامل باید استفاده کرد.

عمویی تصریح کرد: نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی نیز ملاحظاتشان را درباره ابعاد مختلف حکمرانی در فضای مجازی ارائه کردند و تهدیدات فضای مجازی اعم از تهدیدات حریم خصوصی و یا تهدیدات مشتمل بر داده‌های کلان کشور را مورد اشاره قرار دادند. انتظار می‌رود وزارت ارتباطات در جهت تقویت حکمرانی، حمایت و حفاظت از داده‌های کشور و حریم خصوصی استفاده کنندگان از فضای مجازی نهایت تلاش را داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز موضوع طرح تشکیل سازمان پدافند غیر عامل مورد بررسی قرار گرفت.

عمویی افزود: نشست کمیته امنیت کمیسیون نیز عصر یکشنبه با هدف بررسی طرح‌هایی ارجاعی از کمیسیون به این کمیته، تشکیل شد. رئیس کمیته امنیت گزارش بررسی این طرح‌ها را در جلسه بعد کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارایه خواهد کرد.

کد خبر: ۴۱٬۳۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha