۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۸
تاسیس شهرک مهارت در آذربایجان غربی/ مدرک گرایی به روند توسعه آسیب زده است
استاندار آذربایجان غربی خبر داد

تاسیس شهرک مهارت در آذربایجان غربی/ مدرک گرایی به روند توسعه آسیب زده است

ارومیه- استاندار آذربایجان غربی گفت: به منظور انسجام بخشی به آموزش های مهارتی و نیز تقویت نقش آفرینی مهارت آموزی در توسعه استان، شهرک مهارت راه اندازی می شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی، محمدمهدی شهریاری در نخستین جلسه شورای مهارت که با حضور رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه وضعیت سیستم آموزشی کشور مدرک گراست و مهارت از جایگاه خاصی برخوردار نیست، گفت: تا زمانیکه تحول اساسی در شیوه های آموزشی کشور رخ ندهد، نمی توان به جهش در حوزه های مختلف توسعه امیدوار بود.

وی افزود: سیاست های آموزشی برای دستیابی به کاهش نرخ بیکاری و نیز تربیت نیروهائی کاردان باید تغییر کند.

شهریاری با اشاره به اینکه هنرستان های فنی مدت هاست به فراموشی سپرده شده است، توجه به این مراکز را در تربیت نیروهای کاردان و نیز کاهش نرخ بیکاری بسیار موثر دانست.

استاندار آذربایجان غربی تفکر مدرک گرایی حاکم بر کشور را یک مانع اساسی در تحقق توسعه پایدار عنوان کرد و گفت: تحول با تبیین ساختارهای توسعه محور تحقق می یابد و ترویج فرهنگ مهارت به عنوان راهکاری اساسی در توسعه می تواند کمک حال شرایط امروز کشور باشد.

شهریاری با بیان اینکه جمعیت تحصیل کرده بیکار فاقد مهارت یک آفت اساسی است، ادامه داد: ارائه آموزش های مهارتی برای این قشر و نیز جمعیت روستایی باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزایش کیفیت مراکز فنی و حرفه ای را از دیگر الزامات ترویج فرهنگ مهارتی برشمرد.

کد خبر: ۴۱٬۲۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha