۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
خرید تضمینی ۱۲۵ هزار تن گندم از کشاورزان تهران
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان تهران خبر داد

خرید تضمینی ۱۲۵ هزار تن گندم از کشاورزان تهران

ارشدی، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان تهران بیان کرد: در سال زراعی ۹۹-۹۸ با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در ۱۱ مرکز تعیین شده، ۱۲۵ هزار تن گندم مربوط به کشت تابستانه از کشاورزان استان تهران خریداری شد.

به گزارش بازار، عباس ارشدی با بیان اینکه در استان تهران، امسال بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تن گندم تولید شده است افزود: پیش بینی شده بود امسال با توجه به تولید صورت گرفته، بین ۱۶۰ تا ۱۷۰ هزار تن خرید تضمینی گندم صورت پذیرد، اما رقم نهایی محقق شده در پایان کشت تابستانه، ۱۲۵ هزار تن است.

وی ادامه داد: همچنین ۱۰ هزار تن گندم نیز توسط کارخانجات از کشاورزان خرید توافقی شده است که به این ترتیب مجموع خرید گندم از کشاورزان توسط دولت و کارخانجات به ۱۳۵ هزار تن می‌رسد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان تهران گفت: یکی از دلایل تفاوت میان تولید و خرید تضمینی، قیمت گندم و دیگری فروش مستقیم گندم به استان‌های دیگر توسط کشاورزان است، همچنین پیش بینی می‌شود بخشی از گندم هم در انبارها برای فروش به صنف و صنعت نگهداری شده است.

ارشدی افزود: خرید تضمینی گندم امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رشد ۲۱ درصدی داشته همچنین برای خرید این ۱۲۵ هزار تن گندم از کشاورزان ۳ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی گفت: در حال حاضر ۹۹ درصد مطالبات گندم کاران پرداخت شده، یک درصد هم به دلیل برخی مشکلات بانکی بوده که بزودی به دست کشاورزان می‌رسد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان تهران افزود: سال گذشته قیمت خرید تضمینی گندم ۲ هزار و ۷۰۰ تومان بود که انتظار می‌رود برای کشت پاییزه، قیمت متعادلی در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: تهران یکی از بزرگترین مصرف کنندگان گندم است که ۲۲ تا ۲۳ درصد گندم کشور را به مصرف می‌رساند و این یعنی سالانه ۱/۵ میلیون تن مصرف گندم در استان تهران صورت می‌گیرد که این رقم قابل توجهی است.

رشد ۷۵ درصدی خرید کلزا نسبت به سال گذشته
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان تهران گفت: در مورد کلزا هم دو مرکز وظیفه خرید این محصول از کشاورزان را به عهده گرفتند و در مجموع ۳ هزار و ۳۰۰ تن کلزا از کشاورزان خریداری شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۷۵ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: این میزان کلزا به موقع در اختیار کارخانجات تصفیه روغنی برای بهره برداری قرار گرفت.

کد خبر: ۴۱٬۲۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha