۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
طرح تأمین قیر رایگان اصلاح شد
به منظور تأمین نظر شورای نگهبان؛

طرح تأمین قیر رایگان اصلاح شد

نمایندگان مجلس به منظور تأمین نظر شورای نگهبان با اصلاح طرح الحاق یک بند به تبصره ۱ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ که درباره تأمین قیر رایگان است، موافقت کردند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (یک‌شنبه ۲۳ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح الحاق یک بند به تبصره ۱ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ با اصلاح جزء ۱ بند (ز) الحاقی با ۱۷۳ رأی موافق، ۵ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۹ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بر اساس این اصلاح شرکت ملی نفت ایران موظف است نسبت به تأمین یک میلیون تن قیر تا سقف مبلغ ۴۰ هزار میلیارد ریال در قالب احکام مربوط به طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ملی و استانی این قانون اقدام و در سقف سهمیه‌های زیر به صورت ماهانه در اختیار دستگاه‌های اجرایی ذیل‌الذکر قرار دهد تا به نسبت میزان اعتبارات طرح‌های تملک دارایی توزیع گردد.

همچنین وکلای مردم در خانه ملت با اصلاح جز ۱- ۳ بند ز الحاقی طرح الحاق یک بند به تبصره ۱ قانون بودجه سال ۹۹ با ۱۶۱ رأی موافق، ۴ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۵ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بر اساس تصمیم نمایندگان مقرر شد عبارت از طریق سازمان تابعه ذیربط خود جایگزین سازمان امور شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور شود.

بر اساس این گزارش نمایندگان مردم در مجلس در راستای رفع ایراد شورای نگهبان با اصلاح جز ۲ بند  ز الحاقی طرح الحاق یک بند به تبصره ۱ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ با ۱۵۳ رأی موافق، ۶ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۰ نماینده حاضر در جلسه موافقت شد.

بر اساس این اصلاح دولت مکلف است مبلغ ۴۰ هزار میلیارد ریال منابع لازم جهت تأمین قیر موضوع این بند را از سرجمع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای این قانون تأمین و برای تهیه ماده اولیه قیر مورد نیاز در اختیار شرکت ملی نفت ایران قرار دهد. مبلغ فوق صد درصد تخصیص یافته تلقی می‌گردد چنانچه مبلغ مذکور تکافوی تأمین یک میلیون تن قیر را ننماید دولت مکلف است مابه‌التفاوت آن را تا سقف ۱۰ هزار میلیارد ریال از همین محل تأمین نماید. شرکت ملی نفت ایران مکلف است با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور تا پایان آذر ماه سال ۱۳۹۹ از طریق شرکت تابعه ذیربط خود نسبت به تحویل کامل قیر موضوع این بند و دستگاه‌های اجرایی مذکور در این بند اقدام نماید. این دستگاه‌ها مکلفند با رعایت شاخص‌های مربوطه بر مبنای میزان اعتبارات طرح‌های تملک دارایی‌های استانی نسبت به اطلاق سهم هر یک از استان‌ها حداکثر ظرف مدت یک ماه پس از ابلاغ این بند اقدام نماید. کارگروهی متشکل از نمایندگان وزارت نفت، سازمان برنامه و بودجه کشور و حسب مورد دستگاه ذیربط ظرف مدت ۱۰ روز پس از اطلاق این بند تشکیل و متناسب با درخواست‌های موضوع این بند نسبت به صدور مجوز حواله‌های قیر اقدام می‌نماید.

همچنین وکلای ملت با اصلاح جز ۴ بند ز الحاقی طرح الحاق یک بند به تبصره ۱ قانون بودجه سال ۹۹ به منظور تأمین نظر شورای نگهبان با ۱۳۴ رأی موافق، ۶ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۱۸۸ نماینده حاضر موافقت کردند.

بر اساس این گزارش پس از موافقت نمایندگان مقرر شد عبارت «و سایر راه‌های انتقال آن از جمله معاوضه، تهاتر و» بعد از عبارت موضوع این بند اضافه شود.

گفتنی است نمایندگان در مجلس یازدهم با اصلاح جز ۵ بند ز طرح الحاق یک بند به تبصره ۱ قانون بودجه سال ۹۹ با ۱۵۳ رأی موافق، ۳ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۱۸۶ نماینده حاضر در صحن علنی موافقت کردند.

بر اساس این گزارش عبارت «ذی‌طرح‌ها» جایگزین «پروژه‌های» شد.

کد خبر: ۴۱٬۱۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha