۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
۳ درصد از دام های ایلام پلاک کوبی شدند
استاندار ایلام:

۳ درصد از دام های ایلام پلاک کوبی شدند

ایلام- استاندار ایلام با تاکید بر لزوم پلاک کوبی دام های استان برای جلوگیری از قاچاق دام، گفت: تاکنون فقط ۳ درصد از دام های استان ایلام پلاک کوبی شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، قاسم سلیمانی دشتکی ظهر یکشنبه در نشست ستاد مقابله با  قاچاق کالا و ارز استان در محل استانداری ایلام با تاکید بر تسریع در پلاک کوبی دام ها در راستای جلوگیری از قاچاق و گفت: تاکنون فقط حدود ۳ درصد از دام های استان پلاک کوبی شده اند و باید با برنامه ریزی و زمان بندی دقیق نسبت به پلاک کوبی مابقی دامهای استان با سرعت عمل مناسب اقدام لازم صورت گیرد.

استاندار ایلام با اشاره به مزیت های طرح پلاک کوبی دام های استان، افزود: با پلاک کوبی دام ها در استان و هویت بخشی به آنها، خروج غیرمجاز دام در استان کنترل خواهد شد.

وی از دستگاه های خدمات رسان به دامداران و عشایر خواست خدمات خود را منوط به پلاک کوبی دام ها کنند.

وی همچنین خواستار برنامه‌ریزی برای فروش دام مازاد دامداران و عشایر استان شد و بیان داشت: همچنین باید مازاد دام عشایر و دامداران استان مشخص شود تا این قشر بتوانند دام مازاد خود را با شرایط خاص به فروش برسانند.

رئیس ستاد قاچاق کالا و ارز استان با اشاره به فصل کوچ عشایر بیان داشت: با توجه به فصل کوچ عشایر و تردد برخی از عشایر و دام ها از مناطق مرزی استان بحث انسداد مرزی در استان ایلام به جد در حال پیگیری است و با اعتبارات خوبی که در سال جاری مصوب شده و همچنین همکاری وزارت نفت انشاءالله اقدامات خوبی در این زمینه صورت خواهد گرفت.

در این نشست مصوب شد تا دو هفته آینده برنامه ای برای پلاک گذاری از طرف امور عشایری، دادگستری و نیروهای امنیتی طراحی شده و برای فروش دام مازاد نیاز عشایر نیز برنامه منظم ارائه شود و دام های قاچاق توقیف شده در استان در اختیار اداره املاک تملیکی قرار گیرد.

بر اساس این گزارش ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام در استان وجود دارد که تا کنون ۶۵ هزار راس از آنها پلاک گذاری شده‌اند.

کد خبر: ۴۱٬۱۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha