۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
محدود کردن دامنه نوسان، کمکی به بازار سرمایه نمی‌کند
کارشناس بازار سرمایه:

محدود کردن دامنه نوسان، کمکی به بازار سرمایه نمی‌کند

قاسمی، کارشناس بازار سرمایه گفت: تغییر قوانین بورس با محدود کردن دامنه نوسان، هیچ کمکی به بازار نمی‌کند و ممکن است سهامدار تصمیمات هیجانی بگیرد.

به گزارش بازار، حسن قاسمی با اشاره به اینکه ناهماهنگی در بخش‌های اقتصادی دولت و جذابیت سایر بازارها، باعث افت شاخص بورس شده افزود: یکی از عوامل اصلی کاهش شدید قیمت سهام این است که سرمایه گذار در کوتاه مدت به بازار سرمایه نگاه می‌کند و در این بازده اگر به سود نرسد خارج می‌شود و وارد بازاری می‌شود که سود بیشتری در کوتاه مدت بدست آورد.

وی ادامه داد: باید درباره مسائل مرتبط با بورس نهادهای مشخصی ابراز نظر کنند و هر شخصی نباید درباره بورس و سرمایه‌های مردم نظری دهد این موضوع باعث ریزش سریع بازار می‌شود.

قاسمی درباره تغییر در دامنه نوسان گفت: در شرایط هیجانی بازار، تغییر در دامنه نوسان باعث تصمیمات غیر منطقی می‌شود و به سرمایه گذارهیچ کمکی نمی‌کند، چون اتفاق خاصی در اقتصاد کشور رخ نداده است با برداشت دامنه نوسان و یا کاهش آن به ۲ درصد ممکن است سهم ریزش بیشتری داشته باشد، چون برخی از سهم‌ها که بدون دامنه نوسان بازگشایی شدند قیمت سهم تا ۷۰ درصد ریزش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در بازار سرمایه بازار گردان حرفه‌ای وجود ندارد گفت: بازارگردان باید حرفه‌ای و گسترده شود و در روزهایی که صف خرید است باید آن سهم را حمایت کند.

وی افزود: بازار بورس بازاری نیست که هر روز انتظار رشد داشته باشیم و باید سرمایه گذاری بورس را به مانند قلکی بنگریم که پول‌های خرد را وارد این بازار می‌کنیم و در بلند مدت از سود آن استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاران در شرایط منفی بازار نباید مدام بازار را رصد کنند گفت: افرادی که تازه وارد بازار می‌شوند با رصد کردن بازار دلهره و نگرانی شان بیشتر می‌شود بهتر است از قبل برای کاهش ریسک و استرس، از صندوق‌های سرمایه گذاری استفاده کنند.

وی بیان کرد: افراد حرفه‌ای هم در زمان افت بازار متضرر می‌شوند، اما این موضوع باعث فروش سهامشان نمی‌شود. تسلط به شرایط روحی و روانی بسیار مهم است، چون بورس بازار بلندمدت است نباید به صورت روزانه انتظار کسب بازدهی داشته باشیم.

کد خبر: ۴۱٬۱۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha