۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
ساماندهی و توانمندسازی ظرفیت های گردشگری شهرستان ورزقان
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی خبر داد

ساماندهی و توانمندسازی ظرفیت های گردشگری شهرستان ورزقان

تبریز- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از ساماندهی و توانمندسازی ظرفیت های گردشگری شهرستان ورزقان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، جلسه توانمند سازی ظرفیت های روستای ایری سفلی شهرستان ورزقان امروز با حضور احمد حمزه زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در محل اداره میراث فرهنگی ورزقان برگزار شد.

حمزه زاده در این جلسه با اشاره به ظرفیت های متنوع شهرستان ورزقان و روستاهای تابع آن، گفت: این شهرستان و روستاهای تابع آن به سبب موقعیت جغرافیایی ویژه ظرفیت‌های بزرگی در راستای توسعه صنعت گردشگری دارند که باید از آن ها به بهترین شکل استفاده کرد.

او در ادامه با اشاره به ظرفیت های تاریخی و فرهنگی روستای ایری شهرستان ورزقان، از تکمیل مرمت کاروانسرای تاریخی این روستا خبر داد و گفت: کاروانسرای تاریخی ایری ورزقان از جمله بناهای مهم و با اهمیت استان بشمار می‌آید که به سبب قدمت آن که بخش نخست متعلق به دوره تیموری و بخش بازسازی شده و عمده آن متعلق به دوره صفوی است، در فهرست آثار ملی کشور ثبت و مرمت و بازسازی آن طی سال‌های گذشته در دستور کار این اداره کل قرار گرفت که اکنون شاهد تکمیل عملیات مرمتی در این بنای تاریخی هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در ادامه گفت: همچنین در همین راستا بررسی و تدوین طرح مرمتی حمام تاریخی ایری، مطالعه و ساماندهی سنگ قبرها و قوچ های سنگی گورستان تاریخی ایری در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی توسعه بومگردی در شهرستان ورزقان به خصوص روستای ایری را لازمه توسعه گردشگری این منطقه عنوان کرد و گفت: با توجه به ظرفیت های گردشگری شهرستان و مناطق روستایی، توسعه بومگردی در آن منطقه موجب معرفی ظرفیت های تاریخی، فرهنگی و طبیعی شده و همچنین فرصت تجربه زندگی روستایی را برای گردشگران فراهم می آورد، به همین منظور این اداره کل از تمام اهالی روستا در راستای ایجاد اقامتگاه های بومگردی حمایت و بستر لازم را برای کسب مجوز و آغاز فعالیت رسمی اقامتگاه های بومگردی  فراهم می کند.

حمزه زاده احداث مسیر طبیعت گردی قلعه جوشین به قلعه بابک را از دیگر برنامه های اداره کل میراث فرهنگی استان در راستای تقویت زیرساخت های گردشگری این منطقه عنوان کرد و از انجام اقدامات لازم در این راستا خبر داد.

کد خبر: ۴۱٬۱۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha