۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶
ظرفیت‌ تولید روزانه ۷ میلیون مترمکعب گاز در غرب کشور

ظرفیت‌ تولید روزانه ۷ میلیون مترمکعب گاز در غرب کشور

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب گفت: زمینه تولید پایدار و مستمر روزانه هفت میلیون مترمکعب گاز در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب فراهم است.

به گزارش خبرگزاری بازار، «سعید ناصری‌پور» با اعلام این خبر افزود: شرایط برودت هوا، موجب هماهنگی‌های لازم انجام‌شده تا واحد عملیاتی تنگ بیجار با انجام تعمیرات لازم، امکان تولید گاز در واحد بهره‌برداری آن و نیز تامین خوراک پالایشگاه گاز ایلام به‌منظور تزریق در شبکه سراسری تا پایان فصل زمستان تضمین شده است.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی که امسال به‌منظور آمادگی تاسیسات انجام شد، این شرکت آمادگی تامین بخشی از گاز مصرفی کشور را دارد و می‌تواند به تعهدهای خود عمل کند و هموطنان نیز با بهینه‌سازی و صرفه‌جویی در مصرف گاز، امکان تامین پایدار سوخت زمستان را فراهم خواهند ساخت.

مرکز بهره‌برداری تنگ‌بیجار و کمانکوه در فاصله ۷۰ کیلومتری شهر ایلام قرار دارد. فاز نخست این مرکز در سال ۸۶ به بهره‌برداری رسید. ظرفیت این مرکز، فرآورش روزانه هفت میلیون مترمکعب گاز است که پس از جمع‌آوری به پالایشگاه گاز ایلام ارسال و همچنین میعانات گازی از سوی یک خط لوله ۶ اینچ به پالایشگاه ایلام منتقل می‌شود.

کد خبر: ۴٬۱۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha