۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
پرداخت تسهیلات کرونا به ۹۷۲ نفر از فعالان صنایع دستی ایلام
مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام خبر داد

پرداخت تسهیلات کرونا به ۹۷۲ نفر از فعالان صنایع دستی ایلام

ایلام- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از پرداخت تسهیلات کرونا به ۹۷۲ نفر از فعالان صنایع دستی ایلام خبر داد و گفت: ۴۷ میلیارد ریال تسهیلات به این افراد پرداخت شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان ایلام، عبدالمالک شنبه زاده با اعلام این خبر اظهار داشت: هنرمندان صنایع دستی استان با ثبت نام در سامانه کارا متقاضی دریافت تسهیلات ناشی از خسارات کرونا شده اند که تا کنون به ۹۷۲ نفر بیش از ۴۷ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی با اشاره به بررسی پرونده‌های دیگر متقاضیان برای دریافت تسهیلات کرونا، افزود: صنعتگران بیمه نشده هم می‌توانند در این سامانه ثبت نام و تسهیلات کرونا دریافت کنند.

شنبه زاده یادآور شد: صنایع دستی همواره به عنوان یک منبع درآمد برای خانواده‌ها یکی از اولویت‌های این اداره کل بوده است چرا که صنعت دستی می‌تواند تأثیر بسزایی در ایجاد مشاغل خانگی و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی داشته باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: با توجه به اینکه اشتغالزایی صنایع دستی در استان در شرایط کنونی از بقیه بخش‌ها بیشتر است و با خسارات ناشی از وضعیت بحرانی ویروس کرونا، باید توجه بیشتری به این حوزه مهم داشته باشیم.

شنبه زاده تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار صنعتگر در این حوزه در استان مشغول به کار هستند و اگر مسئولان کمک کنند با برنامه‌ریزی‌های انجام شده اشتغالزایی این حوزه جهش خوبی خواهد داشت.

کد خبر: ۴۱٬۰۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha