۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳
فراهم شدن صادرات ۱۰هزار تن از محصول سیب‌زمینی کشاورزان آذربایجان شرقی
رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی خبر داد

فراهم شدن صادرات ۱۰هزار تن از محصول سیب‌زمینی کشاورزان آذربایجان شرقی

تبریز- رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی از برنامه‌ریزی برای صادرات ۱۰ هزار تن از محصول سیب‌زمینی کشاورزان استان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، یوسف داوودی در نشستی با رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از فراهم شدن صادرات محصول سیب‌زمینی کشاورزان آذربایجان‌شرقی به میزان ۱۰ هزار تن از طریق قراردادی بین سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی و اتاق بازرگانی خبر داد و  اظهار داشت: این برنامه صادرات سیب‌زمینی جهت جلوگیری از کاهش قیمت این محصول در بازارهای داخلی و جلوگیری از متحمل شدن ضرر و زیان کشاورزان و تولیدکنندگان عمده این محصول ضروری و اجتناب‌ناپذیر بوده و شایسته است در سریع‌ترین زمان ممکن این مهم اتفاق بیافتد.

وی با بیان اینکه اکنون که در فصل برداشت محصول هستیم و یک تعداد محصول مانند سیب‌زمینی با تولید مازاد مصرف روبه‌ روست که با هزینه قابل توجهی تولید شده است و در حال حاضر کشاورزان مجبور هستند با قیمت پایین به بازار عرضه کنند، ادامه داد: هم اکنون سیب‌زمینی با قیمت پایین از کشاورزان خریداری می‌شود در حالی که هزینه تولید این محصول برای کشاورز از این قیمت‌ها خیلی بالاتر است.

رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: طبق صحبت‌هایی که با رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی انجام شده موافقت گردیده، قراردادی مابین سازمان جهادکشاورزی استان و اتاق بازرگانی منعقد گردد که در آن ۱۰ هزار تن از این محصول توسط اتاق بازرگانی خریداری و به کشورهای همسایه صادر شود که از این بابت از وی تشکر و قدردانی می‌کنیم.

وی متذکر شد: امیدوارم روند صادرات این محصول محدود به این قرارداد نباشد و در آینده شاهد صادرات بیشتر این محصول و دیگر محصولات باشیم.

کد خبر: ۴۱٬۰۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha