۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹
 رشد سالانه ۶ درصدی صنعت تجهیزات کشاورزی  با افزایش جمعیت در جهان
تحلیل وضعیت بازار جهانی تجهیزات کشاورزی تا سال ۲۰۲۷

رشد سالانه ۶ درصدی صنعت تجهیزات کشاورزی با افزایش جمعیت در جهان

کارشناسان جهانی صنعت کشاورزی معتقدند از یک سو افزایش مکانیزاسیون در فعالیت های کشاورزی و از سوی دیگر افزایش جمعیت جهانی موجب رشد بازار جهانی تجهیزات کشاورزی می شود؛ به طوری که این بازار از ۱۰۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۱۶۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۷ خواهد رسید.

بازار؛ گروه کشاورزی: کارشناسان جهانی صنعت کشاورزی پیش بینی کرده اند که اندازه بازار جهانی تجهیزات کشاورزی تا سال ۲۰۲۷ به ۱۶۶ میلیارد و ۴۹۱ میلیون دلار برسد این در حالی است که در سال ۲۰۱۹ به اندازه ۱۰۵ میلیارد دلار بوده است. همچنین بر اساس برآوردهای انجام شده بازار جهانی تجهیزات کشاورزی  در بازه زمانی ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۷ نرخ رشد مرکب سالانه ای به میزان  ۶.۰%  خواهد داشت.

در این گزارش آمده است تجهیزات کشاورزی در عملیات های مختلف کشاورزی به کار گرفته می شود تا با کمترین تلاش و کمترین زمان بیشترین بهره وری  حاصل شود. در واقع تجهیزات کشاورزی بنا به نیاز فعالیت های مختلف کشاورزی غالبا شامل محصولات متنوعی مانند گاوآهن، تراکتور، کولتیواتور  و ماشین آلات برداشت است.

علاوه بر این، ابزارهای مختلفی در کنار استفاده از تراکتور از جمله  برای شخم زدن، کاشت، دیسک زدن و سایر عملیات وجود دارد که به تراکتور متصل شده است.

برای حفظ تقاضای محصولات کشاورزی، کشاورزان به سمت استفاده از تجهیزات کشاورزی خودکار و نیمه خودکار در مزارع در سطح جهان روی می آورند، که به طور قابل توجهی به رشد بازار جهانی تجهیزات کشاورزی کمک می کند

افزایش مکانیزاسیون در فعالیت های کشاورزی عامل اصلی رشد بازار جهانی تجهیزات کشاورزی است
بر اساس داده های این گزارش چون تجهیزات کشاورزی به ورودی کمتری نیاز دارد در نتیجه تقاضای نیروی انسانی در مزارع را کاهش می دهد. این امر علاوه بر صرفه جویی در زمان بهره برداری، باعث صرفه جویی در هزینه های انجام شده برای نیروی انسانی نیز می شود.

از سوی دیگر بهره گیری از  ماشین آلات اتوماتیک و نیمه اتوماتیک نیز به دلیل پایین بودن زمان خرابی و قابلیت انجام عملیات های بسیار دقیق، تولید محصول را افزایش می دهد.

به گفته کارشناسان، افزایش مکانیزاسیون در فعالیت های کشاورزی عامل اصلی رشد بازار جهانی تجهیزات کشاورزی است. علاوه بر این، افزایش جمعیت نیاز به کشت محصول را ایجاد می کند. بنابراین، برای حفظ تقاضای محصولات کشاورزی، کشاورزان به سمت استفاده از تجهیزات کشاورزی خودکار و نیمه خودکار در مزارع در سطح جهان روی می آورند، که به طور قابل توجهی به رشد بازار جهانی تجهیزات کشاورزی کمک می کند.

افزایش جمعیت، موجب افزایش تقاضای غذا در سطح جهانی می شود که در نهایت بخش کشاورزی را برای کشت غلات و سبزیجات مختلف تحت فشار قرار می دهد

نقش پررنگ تجهیزات کشاورزی در افزایش سودآوری و محافظت از منابع زمین
بسیاری از کارشناسان نیز اذعان می دارند افزایش جمعیت، موجب افزایش تقاضای غذا در سطح جهانی می شود که در نهایت بخش کشاورزی را برای کشت غلات و سبزیجات مختلف تحت فشار قرار می دهد. بنابراین به کارگیری تجهیزات کشاورزی به کشت محصولات بیشتر در زمان  کمتر کمک می کند و به تبع آن باعث افزایش تولید مواد غذایی برای جمعیت در حال رشد می شود.

در حقیقت می توان اینگونه گفت که افزایش جمعیت جهانی تقاضا برای تجهیزات کشاورزی را افزایش می دهد که به نوبه خود، رشد صنعت تجهیزات کشاورزی آن را به دنبال دارد.

گفتنی است اجرای کشاورزی دقیق باعث پایداری در فعالیت های کشاورزی، افزایش سودآوری و محافظت از منابع زمین می شود که منجر به افزایش تولیدات کشاورزی می گردد.

به عبارت دیگر محصولات مختلفی که توسط بازیگران اصلی صنعت تجهیزات کشاورزی ارائه می شود، در فعالیت های مختلف زراعی مانند کاشت و برداشت به کشاورزان کمک می کند و از این طریق رشد تجهیزات کشاورزی را به میزان قابل توجهی تقویت می کند.

کد خبر: ۴۱٬۰۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha