۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
سیستان و بلوچستان ظرفیت تولید شمش مس را دارد/ صدور  ۱۲ پروانه بهره برداری معدن مس
استاندار سیستان و بلوچستان:

سیستان و بلوچستان ظرفیت تولید شمش مس را دارد/ صدور ۱۲ پروانه بهره برداری معدن مس

زاهدان - موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به لزوم سرمایه گذاری در بخش تولید شمش مس در این استان گفت: تاکنون ۱۲ پروانه بهره برداری معدن مس در سیستان و بلوچستان صادر شده است.

احمد علی موهبتی در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: تاکنون در استان سیستان و بلوچستان ۱۲ پروانه بهره برداری مس صادر شده است و یک کارخانه فرآوری مس نیز با سرمایه گذاری ۳۵۰ میلیارد ریال و ظرفیت تولید یک هزار تن پودر مس و ۷۰۰ تن کاتد مس در حال احداث است.

وی با اشاره به اینکه، این ظرفیتها بستری برای تولید شمش در استان سیستان و بلوچستان هستند، افزود: با وجود اینکه مس دومین فلزی است که مورد تحریم قرار دارد اما وجود مرزهای زمینی در این استان علاوه بر دور زدن تحریم ها زمینه را برای صادرات شمش مس به کشورهای همسایه فراهم می کند.

استاندار سیستان و بلوچستانبیان کرد: کشورهای همسایه نظیرچین، افغانستان، هند، عمان و پاکستان عمده وارد کنندگان شمش مس هستند.

وی با تاکید بر اینکه، موانعی که سبب می شود این ظرفیت ها مغفول بماند باید رفع شود، گفت: می توان مواد اولیه ساخت شمش که خاک مس و خاک برنج است را باهمکاری سرمایه گذاران تولید کرد.

موهبتی تصریح کرد: در صورتی که این بسترها فراهم شود می توانیم ظرف مدت چهار ماه شمش مس را در استان سیستان و بلوچستان تولید کنیم.

کد خبر: ۴۱٬۰۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha