۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
۱۹ هزار میلیارد ریال گندم  در کردستان خریداری شد
نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان:

۱۹ هزار میلیارد ریال گندم در کردستان خریداری شد

کردستان- صالحی، نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: از ابتدای فصل خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان تاکنون ۱۹ هزار و ۶۴ میلیارد ریال از این محصول در استان خریداری شده است.

جمال صالحی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: از ابتدای فصل خرید گندم (یکم تیرماه) تاکنون ۷۴۹ هزار و ۶۳۸ تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان خریداری شده که از این میزان ۷۴۹ هزار و ۱۶۱ تن و ۹۹۵ کیلوگرم آن در سامانه سیفا ثبت شده است.

وی اعلام کرد: ارزش ریالی میزان گندم خریداری و ثبت شده در سامانه سیفا ۱۹ هزار و ۶۴ میلیارد و ۳۰۷ میلیون و ۱۵۴ هزار و ۷۴۹ ریال است که از این مبلغ تاکنون ۱۵ هزار و ۹۶۲ میلیارد و ۸۴۶ میلیون و ۵۲۲ هزار ریال به حساب کشاورزان استان واریز شده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان با بیان اینکه ۸۴ درصد بهای گندم خریداری شده به حساب کشاورزان استان واریز شده است، افزود: تا ۲۲ مرداد امسال با کشاورزان استان تسویه حساب شده است و تا پایان شهریور امسال مابقی بهای گندم خریداری شده هم به حساب گندمکاران استان واریز خواهد شد.

صالحی اضافه کرد: میزان خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته حدود ۲۲ هزار تن به عبارتی ۳ درصد افزایش داشته است.

وی یادآور شد: مجموع گندم خریداری شده در استان توسط ۵۳ هزار و ۷۹۹ نفر کشاورز و در قالب ۱۷۴ هزار و ۷۸۶ محموله به ۸۵ مرکز خرید دولتی و غیردولتی تحویل داده شده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: بیشترین میزان خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در استان به ترتیب مربوط به شهرستان‌های بیجار، قروه، دهگلان و دیواندره و کمترین میزان خرید هم مربوط به بانه، مریوان و سروآباد است.

صالحی اظهار داشت: مراکز دولتی خرید گندم در کردستان تا پایان آذرماه برای دریافت گندم مازاد برنیاز کشاورزان استان فعال هستند و مشکلی بابت تحویل گندم از گندمکاران وجود ندارد.
 

کد خبر: ۴۰٬۹۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha