۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
 تولید گوجه در لرستان ۲۰۰ تن کاهش یافت/ نبود صنایع تبدیلی
کارشناس مسئول محصولات سبزی و صیفی جهاد کشاورزی لرستان:

تولید گوجه در لرستان ۲۰۰ تن کاهش یافت/ نبود صنایع تبدیلی

لرستان- خسروی، کارشناس مسئول محصولات سبزی و صیفی جهاد کشاورزی لرستان گفت: تولید گوجه در استان نسبت به سال گذشته ۲۰۰ تن کاهش یافته است.

میترا خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: امسال هزار و ۶۶ هکتار از اراضی استان زیر کشت گوجه فرنگی با میانگین تولید ۳۸ تن بوده درحالیکه سال گذشته ۴۰ هزار و ۵۱۹ تن تولید داشتیم یعنی تولید امسال نسبت به سال گذشته ۲۰۰ تن کمتر بوده که این به دلیل کاهش قیمت گوجه فرنگی اتفاق افتاده است.

وی افزود: از آنجایی که ما در استان انبار فنی برای انبار کردن محصولاتمان نداریم، معمولاً این محصولات با کاهش قیمت در زمان برداشت مواجه می‌شوند، از طرفی چون قیمت برای کشاورزان تعیین کننده است و کشاورز صرفه اقتصادی را در نظر می‌گیرد، بازار ما خیلی قابل پیش بینی نیست و از الگوی کشت پیروی نمی کند.

کارشناس مسئول محصولات سبزی و صیفی جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: کشاورزان استان هر سال به طور سلیقه‌ای کشت را انجام می‌دهند در نتیجه وقت برداشت محصول آن زمانی می‌شود که قیمت آن پایین است و سال بعد برای کاشت این محصول استقبالی صورت نمی گیرد. 

وی خاطرنشان کرد: معمولاً زمین‌های کشاورزی لرستان به کشاورزان مهاجر استان های دیگر از جمله همدان، اصفهان، قم و.. اجاره داده می‌شوند که معمولاً سیب زمینی را در استان کشت می کنند.

خسروی تصریح کرد: در حال حاضر تسهیلات و اعتباراتی وجود ندارد که بخواهیم در اختیار کشاورزان قرار دهیم؛ تنها تسهیلات و اعتباری که وجود دارد به صورت اوراق سه ساله است که کسی استقبال نمی‌کند از طرفی چون این تسهیلات سود بالایی دارند، کشاورزان تمایلی به دریافت آن ندارند.

وی بیان کرد: کشت گوجه فرنگی در همه شهرستان‌های استان وجود دارد ولی بیشترین سطح زیر کشت مربوط به شهرستان های بروجرد، پلدختر، کوهدشت، خرم آباد و ازنا است‌.

کد خبر: ۴۰٬۹۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha