۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
پیش بینی طلای ۲۳۰۰ دلاری برای دی ماه
تاثیر ۳ گانه بلاتکلیفی بورس، اقتصاد و انتخابات آمریکا بر طلای جهانی

پیش بینی طلای ۲۳۰۰ دلاری برای دی ماه

به دنبال عدم اتخاذ اقدامات محرک اقتصادی بیشتر از سوی بانک مرکزی اروپا و دولت آمریکا قیمت طلا روز جمعه شاهد کاهش بود اما با توجه به نگرانی ها در مورد روند کند ترمیم اقتصاد جهانی قیمت فلز زرد شاهد افزایش هفتگی ۰.۴ درصدی بود.

 به گزارش بازار به نقل از رویترز، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با بیش از ۵ دلار یعنی ۰.۲۸ درصد کاهش به ۱۹۴۰ دلار و ۵۵ سنت رسید. قیمت طلا در پایان معاملات آتی دیروز نیز با ۱۶ دلار و ۴۰ سنت معادل ۰.۸۳ درصد کاهش به ۱۹۴۷ دلار و ۹۰ سنت رسید.

ادوارد مویا تحلیلگر بازار در شرکت اوآندا در این خصوص اظهار داشت: «به دلیل انتظاری که برای اتخاذ اقدامات محرک اقتصادی بیشتر در بازار ایجاد شده بود، بی عملی بانک مرکزی اروپا موجب افت نسبی قیمت ها در بازار طلا شد.»

کریستین لاگارد رئیس بانک مرکزی اروپا روز پنجشنبه از اعلام هرگونه اقدام محرک مالی بیشتر خودداری کرد. در عین حال سنای آمریکا نیز از تصویب یک لایحه پیشنهادی جمهوری خواهان برای اختصاص بسته های مالی بیشتر برای مقابله با کرونا خودداری کرد.

دانیل پاویلونیس، استراتژیست ارشد بازار در موسسه آر جی او فیوچرز اظهار داشت: «ما در حال انتقال به یک دوره پساکرونایی هستیم. این بدان معناست که دیگر قرار نیست مانند گذشته اقدامات محرک اقتصادی قابل توجهی از سوی بانک های مرکزی به اجرا گذاشته شود و از این جهت وضعیت اندکی نسبت به ماه های گذشته متفاوت خواهد بود.»

وی افزود، به دلیل بلاتکلیفی در خصوص چشم انداز بازارهای بورس، وضعیت اقتصاد و انتخابات آمریکا، قیمت طلا ممکن است تا پایان امسال به رقم ۲۳۰۰ دلار برسد.

سرمایه گذاران اکنون منتظر نشست هفته آینده فدرال رزرو آمریکا طی روزهای ۱۵ و ۱۶ سپتامبر هستند.

کد خبر: ۴۰٬۸۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha