۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴
درآمد خانوارهای استان تهران نسبت به سال گذشته رشد داشته است
در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

درآمد خانوارهای استان تهران نسبت به سال گذشته رشد داشته است

تهران- استاندار تهران با اشاره به اینکه عدم تقارن در هزینه‌ها و درآمدها دیده می شود گفت: درآمد خانوارهای استان تهران نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار بازار،انوشیروان محسنی بندپی پیش از ظهر چهارشنبه در حاشیه چهارمین نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به اینکه شاهد کاهش توان خرید مردم در شرایط تحریم‌ها و تهدیدات اقتصادی غرب علیه کشور هستیم اظهار داشت: با توجه به جمعیت روزافزون استان تهران و طبق گزارش‌های اعلام شده هر ساله ۲۰۰ هزار نفر جمعیت بر جمعیت قبل افزوده می‌شود به نوعی شاهد عدم تقارن در هزینه‌ها و درآمدها هستیم.

وی ادامه داد: با وجود افزایش هزینه‌ها به ویژه در حوزه بازار مسکن هر چند بار اقتصادی سختی را بر مردم تحمیل می‌کند اما در  سال جاری با رشد درآمدی نیز روبه رو بودیم و به این ترتیب متوسط درآمد خانوار ۳.۲ نفر در استان تهران در سال ۹۵ معادل ۳ میلیون و ۶۹۶ هزار تومان، در سال ۹۶ با رشد ۱۶ درصدی به ۴ میلیون و ۲۹۷ هزار تومان و در سال ۹۷ به ۵ میلیون و ۳۳۵ هزار تومان با رشد ۲۴ درصدی رسیده است.

محسنی بندپی افزود: هزینه خانوارها در سال ۹۵ معادل ۳ میلیون و ۴۵۵ هزار تومان بود که در سال ۹۶ به ۳ میلیون و ۹۹۹ هزار تومان و در سال ۹۷ میزان هزینه‌ها به ۴ میلیون و ۸۷۲ هزار تومان رسیده است که از این میزان در سال ۹۷، بیشترین هزینه با ۴۷ درصد مربوط به اجاره مسکن معادل ۲ میلیون و ۲۸۲ هزار تومان بوده است.

وی همچنین ادامه داد: هزینه تهیه اقلام خوراکی با ۱۹ درصد معادل ۹۱۷ هزار تومان، بهداشت و درمان با ۹ درصد معادل ۴۳۲ هزار تومان، حمل و نقل ۴۱۶ هزار تومان معادل ۹ درصد، پوشاک و کفش ۱۰۴ هزار تومان معادل ۲ درصد، تحصیل و آموزش ۱.۹ یعنی ۹۵ هزار تومان، تفریح و سرگرمی با ۱ درصد معادل ۴۴ هزار تومان و سایر هزینه‌ها با ۱۲ درصد یعنی ۵۷۹ هزار تومان را به خود اختصاص می دهد.

کد خبر: ۴٬۰۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha