۲۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸
صندوق‌های بازارگردان، گزینه مناسب برای نقدشوندگی بازار
کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد

صندوق‌های بازارگردان، گزینه مناسب برای نقدشوندگی بازار

رباطی، کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق‌های بازارگردان به بازار کمک می‌کند تا نقد شوندگی در بازار سرمایه حفظ شود.

به گزارش بازار، مهدی رباطی کارشناس بازار سرمایه، درباره نقش بازار گردان هادر بازار سرمایه گفت: بازار زمانی بخواهد اصلاح کند هیچ نهادی حتی حقوقی‌ها نمی‌توانند جلوی این اصلاح را بگیرد.

وی ادامه داد: اجبار حقوقی‌ها برای واردکردن نقدینگی و حضور در بازار سرمایه اشتباه است، زیرا حقوقی‌ها شرکت‌های سرمایه گذاری هستند و نباید حقوقی‌ها را مجبور کرد که منافع سهامداران خود را زیر سوال ببرند آن‌ها باید در مجمع به سهامداران خود پاسخ دهند.

کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: حقوقی‌ها شرکت‌هایی هستند که پول بازنشسته ها، تأمین اجتماعی و کارکنان را در اختیار دارند.
وی بیان کرد:ارزش روزانه معاملات بورس کشور درسال ۹۵، حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بود و امروز به ۳۰ هزار میلیارد تومان رسیده است برای جلوگیری از بازار منابع زیادی لازم است.

رباطی گفت: برای حفظ نقدشوندگی دربازار، صندوق‌های بازار گردان باید وارد عمل شوند و البته در بازارکنونی با این حجم بالا، بازارگردان‌ها بسیار کم هستند و باید افزایش یابند.

وی افزود: برای حمایت از بازار به جای اجبار از حقوقی‌ها باید صندوق توسعه و تثبیت و بازارگردان در بازار فعال شود.

کارشناس بازار سرمایه گفت: الان قیمت‌ها در بازار به کف رسیده است و قیمت سهام بیشتر از این کاهش نمی‌یابد و بهترین زمان برای خرید سهام است.

کد خبر: ۴۰٬۸۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha