۲۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
بیمه کردن سهام با انتشار اوراق تبعی
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

بیمه کردن سهام با انتشار اوراق تبعی

قاسمی، کارشناس بازار سرمایه گفت: اوراق تبعی همان بیمه کردن سهام است تا سهامدار در زمان افت بازار مجبور به فروش هیجانی سهام خود نشود.

به گزارش بازار، حسن قاسمی کارشناس بازار سرمایه؛ درباره ابزارهای جدید برای توسعه بازار سرمایه افزود: برخی از تصمیماتی که در بازار سرمایه صورت می‌گیرد باعث تشدید ریزش‌ها می‌شود و برای کاهش هیجانات فروش در بازار باید از ابزارهای، چون انتشار اوراق تبعی، اسناد خزانه و بازار گردان‌ها استفاده شود.

وی بیان کرد: این ابزارها در گذشته دربازار سرمایه وجود داشت، اما اجرایی نمی‌شد و در شرایط فعلی بهترین ابزار برای حمایت بازار است.

کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: یکی از بهترین این ابزارها انتشار اوراق تبعی است. اوراق تبعی بیمه کردن سهم است یعنی سهامدار با پرداخت مبلغی سهام خود را بیمه می‌کند و مطمئن می‌شود در ۶ ماه اینده حداقل بازده سهامش از نرخ سود بانکی پایین‌تر نخواهد بود.

وی با بیان اینکه هر سهم یک برگه بیمه نامه دارد بیان کرد: ناشر این اوراق را در بازار عرضه و سهامدار خریداری می‌کند و در روز سررسید اگر قیمت بیشتر از قیمت بازار باشد زیان سرمایه گذار را ناشر پرداخت می‌کند، ولی اگر قیمت سهم در بازار بیش از قیمت بیمه باشد می‌تواند سهم را بفروشدو از سود حاصل از افزایش قیمت سهم بهره‌مند شود.

قاسمی تصریح کرد: برای بازارگردانی و حمایت بازار، انتشار اوراق تبعی بسیار مهم است و این موضوع باعث می‌شود هیجان بازار کاهش یابد و سهامدار در صورتی که سهم کاهش می‌یابد از فروش هیجانی خودداری کند.

کد خبر: ۴۰٬۸۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha