۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
عراق و افغانستان، متقاضی دفتر مشق‌های ایرانی
رئیس اتحادیه صحافان خبر داد

عراق و افغانستان، متقاضی دفتر مشق‌های ایرانی

غفاری، رئیس اتحادیه صحافان از تقاضای قابل توجه کشورهای عراق و افغانستان برای دفتر مشق‌های ایرانی خبر داد.

به گزارش بازار، جلیل غفاری رئیس اتحادیه صحافان با اشاره به اینکه وزارت صمت اجازه صادرات دفتر به تولید کنندگان نمی‌دهد افزود: درحالی که کشورهای عراق و افغانستان تقاضای زیادی به تولید کنندگان ایرانی برای دفتر می‌دهند؛ وزارت صمت صادرات را ممنوع کرده و اجازه عرضه این کالا را نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه هم اکنون حجم قابل توجهی از دفترهای فانتزی و معمولی تولید و در انبارهای روسوب شده است گفت: هر سال بین ۱۳۰ تا ۱۴۰ میلیون دفتر در بازار داخلی مصرف می‌شود که امسال به دلیل بروز بیماری کرونا و شرایط ویژه سال تحصیلی این رقم امسال از ۷۰ تا ۸۰ میلیون دفتر بیشتر نخواهد شد.

رئیس اتحادیه صحافان با تاکید بر تولید نیاز بازار داخلی و انبار شدن این دفترها ادامه داد: ما به وزارت صمت درخواست آزاد شدن صادرات را دادیم، اما تا این لحظه این وزارت خانه هیچ گونه جوابی به ما نداده است.

غفاری با اشاره به کیفیت قابل قبول دفترهای ایرانی و رقابت این کالا با نوع چینی در بازارهای خارجی گفت: سال‌های گذشته به دلیل قیمت پایین کالاهای چینی، شرایط رقابت ما با چین بسیار سخت بود که امسال با افزایش قیمت ارز این شرایط برای تولید کنندگان ایرانی بسیار مناسب شده است.

وی افزود: در صورت آزاد شدن امکان صادرات دفترهای ایرانی، علاوه بر اینکه تولیدکننده سود مناسبی خواهد برد ارز آوری مناسبی هم برای کشور انجام میشود

رئیس اتحادیه صحافان با اشاره به فعالیت ۱۳۰ واحد تولید دفتر با پروانه ساخت و ۱۴۰ واحد بدون پروانه اضافه کرد: به دلیل نبود تقاضا در بازار داخلی بسیاری از تولید کنندگان درحال ورشکستگی هستند که این وضعیت با آزاد شدن صادرات تغییر خواهد کرد.

غفاری با بیان اینکه علاوه بر همه تولیدات انجام شده که در انبارهای رسوب کرده است بسیاری از تولیدکنندگان همچنان کاغذ را برای تولید دفتر برش نداده اند گفت: با وجود نبود تقاضا برای دفتر به دلیل شرایط کرونایی، تولید کنندگان با همان توان درحال تولید هستند و همچنین تغییری در قیمت دفتر از سال گذشته تاکنون رخ نداده است.

کد خبر: ۴۰٬۶۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha