۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
تولید و صادرات ۱۴۰ نوع قطعه خودروهای خارجی در تبریز
مدیرعامل شرکت ریخته گری تراکتورسازی ایران خبر داد:

تولید و صادرات ۱۴۰ نوع قطعه خودروهای خارجی در تبریز

تبریز- مدیرعامل شرکت ریخته گری گروه صنعتی تراکتورسازی ایران از تولید ۱۴۰ نوع قطعه خودروهای خارجی در تبریز خبر داد.

به گزارش بازار، عبدالرحمان ارشدی اظهار داشت: در حال حاضر ۶۴۰ نوع قطعات ریخته خودرو در ریخته گری تولید می شود که ۵۰۰ قطعه برای عرضه به خودروسازان داخلی و ۱۴۰ نوع نیز برای تولیدکنندگان خارجی تولید و صادر می شود.

وی افزود: در طول نیم قرن فعالیت این شرکت بیش از یک هزار نوع قطعات پیچیده ریخته گری در مجموعه طراحی و تولید شده که حکایت از دانش بنیان بودن ریخته گری تراکتورسازی و توجه ویژه به اصلی داخلی سازی دارد.

وی گفت: هم اکنون در ریخته گری تراکتورسازی به عنوان یکی از بزرگ ترین شرکت های ریخته گری کشور و دنیا، روزانه ۲۰۰ تن ضایعات و گرازه های سایر شرکت ها و در دمای ۱۵۰۰ درجه ذوب و به قطعات ریخته گری از ۳۰۰ گرمی تا ۳۵۰ کیلوگرمی تبدیل می شود.

ارشدی با اشاره به تولید بلوک سیلندر به عنوان یکی از پیچیده ترین قطعات ریخته در مجموعه تحت مدیریتش اضافه کرد: ۱۲ نوع بلوک سیلندر که از پیچیده ترین قطعات ریخته گری محسوب می شود از انواع بوک سیلندرهای تراکتور و خودرو شامل خودروهای ۲۰۶، پراید، نیسان، موتور ملی و ... در ریخته گری تولید و در اختیار واحدهای صنعتی کشور قرار می گیرد.

این فعال حوزه صنعت کشور از روش تولید لاست فوم در صنعت ریخته گری به عنوان تکنولوژی نو یاد کرد و اظهار داشت: تولید قطعات ریخته گری با این روش صرفاً در کشورهای آمریکا، آلمان، ایتالیا و چین صورت می گیرد و ریخته گری تراکتورسازی هم با راه اندازی خط تولید با روش لاست فوم ایران را به عنوان پنجمین کشور دارنده این تکنولوژی وارد باشگاه دارندگان تکنولوژی لاست فوم کرده است.

وی تاکید کرد: هم اکنون ۱۰ درصد تولیدات ریخته گری به روش لاست فوم تولید و به بازارهای هدف داخلی و خارجی عرضه می شود.

ارشدی از بازیافت ماسه مصرفی در خطوط تولید ریخته گری را نیز یکی دیگر از دستاوردهای حوزه تحقق و توسعه مجموعه ریخته گری اعلام و تصریح کرد: کاهش ۳۰ درصدی مصرف ماسه در خطوط قالب گیری، حفظ منابع طبیعی، حفاظت از محیط زیست و ... از اهداف این دستاورد مسوب می شود.

به گفته مدیرعامل شرکت ریخته گری گروه صنعتی تراکتورسازی ایران اهم فعالیت های اشاره شده زمینه انتخاب ریخته گری به عنوان واحد نمونه صادرکننده کشور را فراهم آورده است.

کد خبر: ۴٬۰۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha