۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶
تکمیل پروژه های آب و فاضلاب در قزوین ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین:

تکمیل پروژه های آب و فاضلاب در قزوین ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

قزوین- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: در حال حاضر ۲۲۰ پروژه فعال در حوزه آب و فاضلاب در استان قزوین در حال اجراست که برای تکمیل این تعداد پروژه نیازمند ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

به گزارش خبرنگار بازار، داراب بیرنوندی دیشب در آئین بهره برداری از طرح آبرسانی شهر اقبالیه قزوین که با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهم ترین اولویت ها در شرایط کنونی کشور تامین زیرساخت ها برای مردم است که دسترسی به آب  از مهم ترین این نیازهاست از این رو همزمان با هفته دولت۶ پروژه شاخص آب و فاضلاب در استان قزوین با اعتبار چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

وی بیان کرد: حفر و بهره برداری از چاه شماره یک قزوین، حفر چاه شهر اقبالیه  هر کدام با ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار از این پروژه ها بوده است.

مدیرعامل شرکت اب و فاضلاب استان قزوین گفت: ساخت مخزن به عنوان یک از روش های تامین آب شرب بهداشتی در مناطق روستایی نیز در این مدت مد نظر قرار گرفته است و توانستیم در هفته دولت مخزن تامین آب شرب روستایی را در روستای لات و میلک در الموت غربی و روستای خشکچال در الموت شرقی را به بهره برداری برسانیم.

بیرنوندی عنوان کرد: در این مدت همچنین ۱۷ پروژه عمرانی در استان قزوین در حوزه آب و فاضلاب شهری و روستایی آغاز به کار شد که با ۱۰ یملیارد تومان اعتبار این پروژه ها به بهره بردرای خواهد رسید.

وی گفت: با توجه به این که در حال حاضر ۲۲۰ پروژه فعال در مناطق مختلف شهری و روستایی استان قزوین آغاز به کار کرده ایم برای تکمیل این پروژه ها به نزدیک به ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که بهره بردرای ازاین طرح ها میتواند شاخص بهره مندی از آب شرب بهداشتی را در قزوین به بالای ۸۵ درصد برساند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: در حال حاضر ۸۹ درصد از جمعیت روستایی استان قزوین تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب هستند و این میانگین در بین جمعیت شهری نیز به ۶۴ درصد رسیده است.

بیرنوندی گفت: با تامین بیش از دو هزار و ۲۰۰ کیلومتر شبکه آب شهری و ۴ هزار و ۲۰۰ کیلومتر شبکه آب روستایی امروز بیش از ۲۸۵ هزار نفر در حوزه روستایی تحت پوشش شبکه آبرسانی روستایی قرار دارند.

وی ادامه داد: در حوزه شهری نیز تاکنون ۳۰۴ هزار مشترک تحت پوشش این شبکه قرار دارند و با بهره برداری از طرح های در حال اجرای این میزان تا حد زیادی افزایش پیدا خوهد کرد.

کد خبر: ۴۰٬۶۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ایثار IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
      0 0
      متاسفانه باید عرض کنم راندمان مسئولین دولت فعلی بسیار بسیار ضعیف است و فقط شعار است خصوصا"راندمان مسئولین اب استان قزوین