۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۸
لکه نفتی ایجاد شده در نزدیکی سکوهای نفت العربیه عربستان پاکسازی شد
معاون بنادر بوشهر:

لکه نفتی ایجاد شده در نزدیکی سکوهای نفت العربیه عربستان پاکسازی شد

بوشهر- معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از پایان عملیات مقابله با آلودگی نفتی در۶۰ مایلی بندر بوشهر و در نزدیکی سکوهای نفتی العربیه عربستان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، محمد قاسمی گفت: در پی دریافت گزارش و تصاویر ماهواره‌ای از مرکز همکاری‌های متقابل در اضطرارهای دریایی مستقر در خلیج فارس، مبنی بر رویت لکه نفتی در نزدیکی سکوهای نفتی العربیه عربستان و ۶۰ مایلی بندر بوشهر، بلافاصله جلسات تخصصی در این زمینه با مسئولین و کارشناسان مرتبط، برگزار شد و کنترل آلودگی مذکور در دستور کار قرار گرفت.

قاسمی افزود: در این راستا  تجهیزات مقابله با آلودگی بر روی شناورهای هدایت۳ و خلیج فارس مستقر و به همراه ۱۰ نفر از پرسنل به منطقه مورد نظر اعزام شدند.

وی اضافه کرد: همچنین بمنظور دپوی مواد زائد نفتی یک فروند بارج جابیرو از بندر بوشهرو شناور ناجی ۱۸ نیز به جهت پایش از بندر محمد عامری به منطقه اعزام شدند.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد: بر اساس پایش های هوایی و پایش های شناور ناجی ۱۸ وسعت آلودگی بیش از یک مایل مربع و در نزدیکی سکوهای نفتی العربیه عربستان گزارش شد.

قاسمی بیان کرد: عملیات بوم اندازی با استفاده از  یدک کش خلیج فارس حامل تجهیزات مقابله با آلودگی از جمله بوم فراساحلی به طول ۲۵۰ متر، انجام شد. در طی این عملیات تعداد ۴۰ سکشن از بوم به منظور مهار مواد نفتی بر روی آب پهن شد.

وی اظهار داشت: در ادامه عملیات پاکسازی مواد نفتی با استفاده از اسکمیر مستقر بر روی شناور هدایت ۳ انجام شد و عملیات مهار و پاکسازی مواد نفتی به اتمام رسید و شناورها به سمت بندر بوشهر بازگشتند.

کد خبر: ۴۰٬۵۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha