۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
افزایش حق العمل جایگاه داران سوخت
سخنگوی دولت خبر داد

افزایش حق العمل جایگاه داران سوخت

ربیعی، سخنگوی دولت از افزایش حق العمل جایگاه داران سوخت خبر داد.

به گزارش بازار، علی ربیعی در حاشیه جلسه هیات دولت درباره مصوبات امروز دولت گفت: مدت‌ها بود که جایگاه داران درخواست داشتند دریافتی آن‌ها افزایش پیدا کند و از دستمزد خود ناراضی بودند؛ بیش از یک سال انجمن صنفی جایگاه داران این مطالبه را داشت.

وی افزود: در جلسه امروز دولت تصویب شد که از ابتدای سال ۹۹ حق العمل فروش هر لیتر بنزین را ۱۲۵۰ ریال و همچنین نفت گاز را ۷۰۰ ریال تعیین کنند و این افزایش در درآمد جایگاه داران تاثیر خواهد داشت.

ربیعی گفت: نحوه تامین حق العمل سوخت در جایگاه‌ها از محل منابع دولتی است که به هیچ وجه تاثیری بر قیمت بنزین و گازوییل نخواهد داشت و افزایش قیمت به مصرف کننده سوخت تحمیل نمی‌شود و از منابع دولتی و سازمان برنامه و بودجه و هدفمندی تامین میشود.

سخنگوی دولت همچنین خبری هم برای عشایر استان اردبیل و دشت مغان داشت و افزود: در جلسه امروز دولت یک درخواست دیرین عشایر کشور در استان اردبیل و منطقه دشت مغان بررسی و تصویب شد و این موضوع چند سال محل منازعه بود و آن‌ها نگران بودند.

ربیعی گفت: افرادی به صورت عرفی در زمین‌های منطقه دشت مغان کار می‌کردند و زمین‌های آن منطقه، مشمول خصوصی سازی شده بود و نگرانی‌هایی داشتند این موضوع در کمیسیون‌های تخصصی و حقوقی دولت بررسی و نهایی شد.

وی تصریح کرد: دولت تصمیم گرفت که ۴هزار و ۲۶۲ هکتار از اراضی شرکت کشت و صنعت دامپروری دشت مغان را از املاک شرکت تفکیک و به وزارت جهاد کشاورزی منتقل کند تا این اراضی به عشایر و بهره برداران عرفی منطقه با همکاری استانداری اردبیل واگذار شود.

سخنگوی دولت درباره گاز رایگان هم گفت: این بحث مطرح شده است، اما هنوز به جمع بندی نرسیده ایم.

کد خبر: ۴۰٬۵۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha