۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
۵ درصد از مناطق روستایی کشور امکان دسترسی به شبکه ملی اطلاعات را ندارند
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

۵ درصد از مناطق روستایی کشور امکان دسترسی به شبکه ملی اطلاعات را ندارند

زنجان- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در روستاها مشکل پوشش شبکه داریم، گفت: ۵ درصد از مناطق روستایی کشور امکان دسترسی به شبکه ملی اطلاعات را ندارند.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدجواد آذری جهرمی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران در محل استانداری زنجان  با بیان اینکه بیماری کرونا ویروس آموزش ها را به سمت فضای مجازی سوق داده است، اظهار کرد: ۱۴ میلیون خانواده درگیر آموزش هستند و در این میان زیرساخت‌های مجازی، آموزش را تسهیل کرده و سلامت را حفظ می‌کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات،با بیان اینکه تاکنون ۸۶ هزار مدرسه به زیرساخت های فناوری و ارتباطات متصل شده است، گفت: طی روز گذشته این تعداد مدرسه پنج گیگابیت ترافیک اینترنت داشتند و ۵۰۰ گیگابیت ظرفیت از طریق شبکه ملی اطلاعات برای مدارس ایجاد شده است.

آذری جهرمی تاکید کرد: در شبکه مجازی شاد آموزش و پرورش خدمات خوبی ارائه کرده و همه باید مدارس و معلمان را برای تقویت آموزش در فضای مجازی همراهی کنیم.

وی از رایگان شدن شبکه آموزشی «شاد» به دستور رئیس‌جمهور خبر داد و گفت: همه اپراتورها برای مدارس رایگان شده و دیروز مصرف شاد ۲۷ گیگابیت در ثانیه در پیک بود، اما برای ۷۰۰ گیگا بیت ظرفیت‌سازی شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در روستاها مشکل پوشش شبکه را داریم، گفت: ۵ درصد از مناطق روستایی کشور امکان دسترسی به شبکه ملی اطلاعات را ندارند برای آنها و طبق برنامه‌ریزی شده امسال این مدارس هم متصل شوند.

آذری جهرمی افزود: استان زنجان یک هزار و ۵۰۰ مدرسه دارد که ۳۵۰ مدرسه به شبکه متصل نیستند.

کد خبر: ۴۰٬۴۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha