۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷
ضعف عملکردی جهاد و صمت در تامین نیاز مرغ داران/ سویا در گمرک معطل ترخیص است
عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفتگو بابازار مطرح کرد:

ضعف عملکردی جهاد و صمت در تامین نیاز مرغ داران/ سویا در گمرک معطل ترخیص است

داوودی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه دو وزارتخانه جهاد و صمت در تامین ذرت و سویای مرغ داران دچار ضعف عملکردی هستند، گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید به فوریت نیازهای مرغ داران به سویا را تامین کند.

یوسف داوودی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به افزایش قیمت نهادهای دامی در کشور گفت: در این بخش ما شاهد ضعف وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت هستیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر این دو وزارتخانه در تامین ذرت و به ویژه سویا ضعف عملکردی داشته‌اند و این مسئله باعث عدم جوجه‌ریزی از سوی تولیدکنندگان مرغ شده است.

این نماینده مجلس گفت: به واقع مرغ و تخم‌مرغ از جمله کالاهای اساسی و مایحتاج مردم است و عدم نظارت در این بخش می‌تواند قیمت این کالا را چند برابر کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی باید به فوریت نیازهای مرغ داران به سویا را تامین کند چرا که در حال حاضر بسیاری از مرغ داران منابع لازم را دارند اما نمی‌توانند سویا پیدا کنند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: این جای تعجب دارد که در حاضر حضر حتی سویا در بازار آزاد هم یافت نمی‌شود البته مقداری سویا به کشور وارد شد، که متأسفانه در برخی گمرکات معطل ترخیص مانده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت باید به سرعت فکری برای کمبود نهادهای دامی وکنترل قیمت سویا در بازار بکنند البته این قضیه در موضوع دام‌ها هم همین طور است و در حال حاضر قیمت خوراک دام افزایش پیدا کرده است همچنین خرید دام  هم متوقف شده است که باید در این زمینه مدیریت لازم اعمال شود .

کد خبر: ۴۰٬۴۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha