۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
 پوشش بیمه اجتماعی رایگان برای خانوار محروم روستایی و عشایر
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خبر داد

پوشش بیمه اجتماعی رایگان برای خانوار محروم روستایی و عشایر

شیرکانی، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر از پوشش بیمه اجتماعی رایگان همگانی برای خانوارهای محروم روستایی و عشایری فاقد هرگونه بیمه در کشور خبر داد.

به گزارش بازار، «علی شیرکانی» افزود: گسترش پوشش بیمه اجتماعی بویژه در میان اقشار محروم و کمتر برخوردار در راستای عدالت اجتماعی و تحقق اصل ۲۹ قانون اساسی مبتنی بر نظام بیمه اجتماعی فراگیر همواره به عنوان یکی از دغدغه های اصلی نظام، دولت و همینطور حوزه رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی بوده است.

وی اظهارداشت: در این طرح سعی شده افرادی که به نوعی اگر بخواهیم به نظام چند لایه تامین اجتماعی در کشور نگاهی بیندازیم در مرز میان لایه حمایتی و بیمه ای قرار دارند زیر پوشش چتر بیمه قرار گیرند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از جمعیت روستایی و عشایری فاقد هرگونه بیمه اجتماعی در دسته های مختلف قالی بافی، صنایع دستی، زنان سرپرست خانوار، مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و همینطور پشت نوبتی های ورود به سازمان های حمایتی شناسایی و همه در این طرح بیمه می شوند.

وی افزود: طرح پوشش بیمه اجتماعی رایگان همگانی روستایی و عشایری در سال اول ۱۰۰ درصد مجانی است.

شیرکانی اظهارداشت: کارهای اصلی این طرح با همکاری معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم و سازمان برنامه و بودجه کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون اطلاعات جامعه هدف طرح در سطح کشور در حال شناسایی است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: اقشار هدف یکبار بصورت کلی مورد شناسایی قرار گرفته اند اکنون به دنبال شناسایی افراد با جزئیات هستیم.

وی افزود: امروز هرکسی بخواهد در صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایر کشور عضو شود ۱۵ درصد حقوق ماهانه که اعلام می کنند که یکی از سطوح هشت گانه این صندوق است به عنوان حق بیمه منظور می شود.

شیرکانی اظهارداشت: طبق قانون از این ۱۵ درصد حق بیمه را امروز ۱۰ درصد دولت و ۵ درصد را بیمه شده باید پرداخت کند.

وی با اشاره به اینکه در این طرح ۱۵ درصد حق بیمه را در سال اول بصورت ۱۰۰ درصد دولت پرداخت می کند، یادآورشد: سهم بیمه شده و دولت در سال دوم به ترتیب ۱ و ۱۴ درصد، سال سوم ۲ و ۱۳ درصد، سال چهارم ۳ و ۱۲ درصد، سال پنجم ۴ و ۱۱ درصد و سال ششم ۵ و ۱۰ درصد خواهد بود.

کد خبر: ۴۰٬۴۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha