۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
افزایش ۸ برابری صدور گواهی مبدا به کشورهای خارجی در هرمزگان
دبیرکل اتاق بازرگانی بندرعباس خبر داد

افزایش ۸ برابری صدور گواهی مبدا به کشورهای خارجی در هرمزگان

هرمزگان- رضایی، دبیرکل اتاق بازرگانی بندرعباس گفت: به واسطه فعالیت صنایع کوچک، تعداد گواهی صادرشده به کشورهای هدف از ۲۰ گواهی به حدود ۱۷۰ گواهی مبدأ به کشورهای مختلف افزایش یافته است.

پیام رضایی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به نقش صنایع کوچک در تحقق شعار سال «جهش تولید» اظهار کرد: یکی از موارد مهم در ایجاد صنایع کوچک، نوآوری است که باید به نقش آن در تحقق جهش تولید پی برد.

وی با بیان اینکه نوآوری در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش موثری دارد، افزود: صنایع کوچک با توان نوآوری و نیروی انسانی در اختیار و همچنین فکر و ایده جدید و خاص، به خوبی می‌توانند گره‌گشای مسائل و مشکلات اقتصادی کشور باشند.

دبیرکل اتاق بازرگانی بندرعباس ادامه داد: تمامی مسائل اقتصادی ایران به نحوی به تحریم‌های ظالمانه دشمن برمی‌گردد، مادامی که به دلیل تحریم‌ها، خرید و فروش کالاهای مختلف صورت نگیرد صنایع کوچک به واسطه برخورداری از علم و فن می‌تواند به امر مهم تولید مواد اولیه، بازاریابی و ... کمک کند.

رضایی همچنین بیان کرد: به عنوان مثال، تولید و صادرات آب معدنی رودان، جاسک و... از جمله صنایع کوچکی هستند که به رونق اقتصاد استان هرمزگان کمک کردند.

وی ادامه داد: حوزه غرب استان هرمزگان نیز با صادرات مواد غذایی، میوه، آبزیان و همچنین شرق استان نقش مهمی در اقتصاد استان ایفا کرده‌اند.

دبیرکل اتاق بازرگانی بندرعباس تصریح کرد: صنایع کوچکی که در استان هرمزگان در کنار هم قرار گرفته و فعالیت دارند، بحث تولید و صادرات را پیش می‌برند و نقش مهمی در تحقق شعار سال «جهش تولید» در استان هرمزگان دارند.

رضایی با بیان اینکه صنایع کوچک استان هرمزگان در زمینه صادرات بسیار فعال عمل می‌کنند، گفت: در زمینه صدور گواهی مبدا در یک بازه زمانی، به برکت وجود صنایع کوچک، تعداد گواهی های صادرشده به کشورهای هدف، از ۲۰ گواهی به حدود ۱۷۰ گواهی مبدأ به کشورهای مختلف افزایش یافته است.

کد خبر: ۴۰٬۳۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha