۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
میزان بارش ها در زنجان ۹ درصد کاهش یافت
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان :

میزان بارش ها در زنجان ۹ درصد کاهش یافت

زنجان- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: از اول مهر ماه سال گذشته تاکنون ۳۷۶ میلی متر بارش در استان زنجان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد کاهش و دراز مدت هم ۱۳ درصد افزایش دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، اسماعیل افشاری سه شنبه شب در همایش «نجات آب» در محل جهاد دانشگاهی زنجان، بر لزوم مدیریت مصرف آب در استان زنجان تاکید کرد و گفت: باید فرهنگ درست مصرف آب در استان مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: باید نسل‌های آینده نیز از آب استفاده کنند و در این میان وابستگی آب آشامیدنی به منابع آبی زیر زمینی ۸۰ درصد است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان، به میزان بارش‌ها در استان زنجان اشاره کرد و گفت: از اول مهر ماه سال گذشته تاکنون ۳۷۶ میلی متر بارش در استان زنجان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد کاهش و درازمدت هم ۱۳ درصد افزایش دارد.

افشاری تاکید کرد: طی دو سال اخیر میزان بارش ها در استان خوب بوده و رژیم بارش ها از باران به برف تغییر کرده که این بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه مصرف آب در بخش کشاورزی بیش از ۹۰ درصد است، ابراز کرد: مصرف آب در بخش صنعت ۴ درصد و آب شرب ۶ درصد است. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان با بیان اینکه میزان مصرف آب در بخش صنعتی در زنجان از متوسط کشوری بالاتر است، گفت: صنعت در مصرف آب باید مدیریت را مدنظر قرار دهد.

افشاری به طرح داناب (نجات آب) اشاره کرد و افزود: این طرح جامعه دانش آموزی را مد نظر قرار داده و اهمیت آب را به دانش آموزان و خانواده‌ها منتقل می کند.

وی  با بیان اینکه سالانه در استان زنجان ۷۱ سانتی متر افت آب‌های زیرزمینی را داریم، گفت: موضوع آب چالشی جهانی است و جنگ‌های آینده مربوط به این بخش است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان، تصریح کرد: هر منطقه‌ای ۲۰ درصد آب تولیدی خود را مصرف کند توسعه پایدار را رقم می زند.

کد خبر: ۴۰٬۳۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha