۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
در بازار پر تلاطم بورس، باید برنامه‌ کارشناسی شده ارائه کرد
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

در بازار پر تلاطم بورس، باید برنامه‌ کارشناسی شده ارائه کرد

موسوی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: اگر بازار سرمایه رونق یابد می‌توانیم پاسخ کوبنده‌ای به تحریم‌های دشمنان علیه کشور دهیم.

به گزارش بازار، سید کاظم موسوی بیان کرد: دکتر قالیباف اصل رئیس سازمان بورس امروز برای بررسی موضوع مشکلات بازار بورس در جمع اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس حضور می‌یابد.

وی تاکید کرد: در این بازار پر تلاطم بورس باید برنامه‌های کارشناسی شده ارائه کرد و ما در این موضوع از مردم حمایت می‌کنیم.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: در این جلسه تصمیم داریم شاخص‌های مربوط به سقوط بورس را بررسی کنیم و نمی‌خواهیم مقابل دولت گارد بگیریم.

موسوی عنوان کرد: بسیاری از مردم به دلیل وضعیت نابه سامان بورس طی هفته‌های اخیر با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند که باید متغییرهای سببی و میانجی مالی به این بازار وارد شود تا موج قرمز این بازار به ساحل آرام خود بازگردد.

وی ادامه داد: اگر بازار سرمایه رونق یابد می‌توانیم پاسخ کوبنده‌ای به تحریم‌های دشمنان علیه کشور دهیم.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید مراقب اموال و سرمایه‌های مردم باشد، چراکه بسیاری از افراد سرمایه‌های خود را که به سختی جمع کرده بودند در بازار بورس از دست داده‌اند.

موسوی تاکید کرد: دولت برای رفع این مشکل باید نقش حمایتی خود را بیش از گذشته اجرا کند و اگر این رویه اجرا نشود شاهد ادامه دار شدن مشکل بازار سرمایه خواهیم بود.

مردم باید سرمایه‌های مازاد را وارد بورس می‌کردند
علیرضا ماهیار معاون فناوری توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی، گفت: در سال ۹۹ نزدیک به ۴ میلیون کد سهامداری جدید صادر شده که برخی از این افراد تنها برای خرید عرضه‌های اولیه به بازار سرمایه وارد شدند.

وی ادامه داد: فرهنگ‌سازی بازار سرمایه یکی از برنامه‌های اصی سازمان بورس است که در این راستا بسیار تاکید شد که مردم خانه و دارایی‌های اصلی خود را به بازار بورس وارد نکنند، بلکه تنها سرمایه‌های مازاد خود را به این بازار وارد کنند.

معاون فناوری توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی افزود: اقتصاد متعلق به فرد و گروه خاصی نیست، بلکه اقتصاد یک امر ملی است، بنابراین اگر تعامل لازم میان دولت، بازار سرمایه و نهادهای نظارتی ایجاد شود شاهد خواهیم بود که بازار بورس به ساحل آرامیش بازگردد.

ماهیار ادامه داد: وظیفه ما حراست از سرمایه‌های مردم است و حتی اگر یک شهروند نیز از بازار بورس متضرر شده باشد باید چاره‌ای برای آن اندیشیده شود.

وی عنوان کرد: امیدواریم با برنامه ریزی صحیح بازار بورس به نقطه‌ای برسد که باعث افتخار همه مردم و کشور باشد.

کد خبر: ۴۰٬۳۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha