۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
کرونا علیه ترامپ؛ پیشی گرفتن ۷درصدی بایدن
رسانه ها و موسسات افکارسنجی تحلیل کردند

کرونا علیه ترامپ؛ پیشی گرفتن ۷درصدی بایدن

انتخابات ریاست جمهوری امریکا روز ۳ نوامبر سال جاری برگزار می شود ولی مدیریت ضعیف ترامپ در دوره کرونا و اوج گیری دوباره این ویروس در امریکا باعث کاهش شانس او برای پیروزی درانتخابات شده است.

بازار؛ گروه بین الملل: کمتر از دو ماه تا برگزاری متفاوت ترین انتخابات ریاست جمهوری در امریکا باقی مانده است. انتخاباتی که هم نحوه برگزاری آن در سال جاری متفاوت از سالهای قبل خواهد بود و هم کمپین ها در شرایط متفاوتی برگزار می شود. امسال کاندیدهای ریاست جمهوری علاوه بر سیاستهای اقتصادی  به معرفی برنامه های خود در مواجهه با ویروس کرونا هم می پردازند. واشنگتن پست در گزارش اخیر خود نوشت: «امسال کرونا بر تمامی زندگی ما رخته کرده است و تاثیر آن روی انتخابات ریاست جمهوری هم مشهود خواهد بود. مردم فردی را برای ریاست جمهوری انتخاب می کنند که بهترین راهکار را برای مقابله با کرونا ارایه دهد و بالاترین حمایت را از مردمی که با بحران کرونا روبرو شده اند ارایه دهد.»

با توجه به اهمیت مساله کرونا و راهکار دولتها برای مقابله با کرونا، محبوبیت ترامپ در میان مردم کاهش یافته است. مردم امریکا مدیریت نادرست او در مواجهه با کرونا را عامل اصلی شمار بالای مبتلایان و مرگ و میر در امریکا می دانند و اعتماد خود را به دولت از دست داده اند. نیویورک تایمز در این زمینه نوشت: «شخص ترامپ هم در از بین رفتن اعتماد عمومی به دولت نقش مهمی داشت. از فشار به سازمان غذا و دارو برای تایید داروهایی که اثر بخشی آن اثبات نشده است تا اجبار برای باز کردن مدارس و از سر گیری فعالیتهای اقتصادی در ایالتهای درگیر بحران کرونا. شاید مهمترین و اصلی ترین عامل منفی در مورد ترامپ را بتوان در تقابل او با سیاست ماسک زدن به عنوان راهکاری برای کاهش انتشار ویروس دید.»

شانس ترامپ در انتخابات کمتر شده است
نظر سنجی هایی که اخیرا توسط مراکز مختلف نظر سنجی و مطالعاتی در امریکا انجام شده است، نشان داد شانس ترامپ در مقابل جو بایدن کاهش یافته است  و ۷ درصد کمتر از بایدن است. مطالعات انجام شده توسط اکونومیست نشان می دهد  شانس بایدن ۱۱ درصد بیشتر از ترامپ است و موسسه مطالعاتی امرسون اعلام کرده است شانس جو بایدن در انتخابات امریکا ۲ درصد بیش از ترامپ است.

نکته دیگری که در این مطالعات مورد بحث فرار گرفته است، تغییر سطح محبوبیت ترامپ در میان رای دهندگان امریکایی است. طبق این  مطالعات از ما می و از زمان مرگ جورج فلوید در امریکا تا انتهای ماه جولای، محبوبیت رییس جمهور  کاهش چشمگیری پیدا کرد ولی بعد از کاهش نگرانی ها در مورد کرونا و انتشار اخبار مثبت در مورد واکسنی که انتظار می رود تا انتهای امسال وارد بازار شود، دوباره  محبوبیت او رشد کرد ولی محبوبیت او در میان مردم در مقایسه با روسای جمهوری  که برای بار دوم انتخاب شده اند، کمتر است.

اما در مورد بایدن شرایط متفاوت است. محبوبیت او از ابتدای کاندیداتوری تا کنون تغییر چشمگیری نکرده است و حتی انتخاب کامیلا هریس هم نتوانست تغییر معناداری در میزان محبوبیت  او ایجاد کند.

۵۰ درصد رای دهندگان امریکایی، بایدن را انتخاب می کنند
استاتیستا در گزارش اخیر خود به آمارهای ارایه شده توسط مراکز مطالعاتی امریکایی اشاره کرد و نوشت: «به طور متوسط ۵۰ درصد از رای دهندگان امریکایی اعلام کرده اند که بایدن انتخاب اول آنها است در حالیکه ۴۳ درصد تصممی دارند به دونالد ترامپ رای بدهند. موسسه مطالعاتی اکونومیست تفاوت بین بایدن و ترامپ در کارزار انتخاباتی را بیشتر ارزیابی کرده است. طبق این مطالعه ۵۱ درصد از رای دهندگان امریکایی بایدن را به عنوان کاندید مد نظر خود در انتخابات اعلام کرده اند در حالیکه تنها ۴۰ درصد تصمیم دارند ترامپ را به عنوان رییس جمهور انتخاب کنند.»

موسسه مطالعاتی IBD مطالعه دیگری انجام داد. این موسسه اعلام کرد ۴۹  درصد از رای دهندگان بایدن را انتخاب می کنند و ۴۱ درصد طرفدار ترامپ هستند. موسسه مطالعاتی امرسون این فاصله را کمتر از دو درصد اعلام کرده است ولی بازهم شانس بایدن را بالاتر از ترامپ می داند.

واشنگتن پست با اشاره به مطالعات انجام شده در مورد انتخابات نوشت: «در اغلب ایالتهای امریکا موج دوم همه گیری شروع شده است. از طرف دیگر نگرانی در مورد تلاش ترامپ برای عرضه واکسنی به بازار که ایمنی لازم را ندارد هم بالا گرفته است. هر دو مساله می تواند باعث کاهش محبوبیت ترامپ و کاهش آرای او در انتخابات شود.» این رسانه در ادامه نوشت: «به نظر می رسد همه گیری کرونا فاکتور آسیب رسانی برای ترامپ در این انتخابات باشد و حتی باعث شکست او شود. این در حالیست که ترامپ و تیم همراه او از تمامی ابزارهای  خود برای پیروزی در انتخابات شرکت می کنند ولی شرایط به نفع او نیست.»

توهین ترامپ به سربازان امریکا شانس او را در انتخابات کمتر کرد
 اخیرا هم فاکس نیوز گزارشی در مورد توهین  ترامپ به  سربازان و شهدای امریکایی منتشر کرد که طبق این گزارش، ترامپ سربازانی که در طول جنگ های امریکا جانشان را از دست داده بودند  فریب خورده و بازنده خوانده بود. طبق این گزارش ترامپ به دلیل نگرانی در مورد از بین رفتن مدل موهایش در اثر بارندگی از بازدید از مقبره شهدای امریکایی امتناع کرده بود.   این دو خبر باعث شد تا رسانه ها حملات زیادی به دولت امریکا بکنند و سربازان  امریکایی  وارد گروه  معترضان به او و سیاستهایش بشوند. در نتیجه انتشار این خبر  شانس او در انتخابات ریاست جمهوری بازهم کاهش یافت.

کد خبر: ۴۰٬۱۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha