۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۸
ارائه مجوز تخصیص آب به کرمان مشروط به تصویب طرح سازگاری با کم آبی است
وزیر نیرو:

ارائه مجوز تخصیص آب به کرمان مشروط به تصویب طرح سازگاری با کم آبی است

کرمان- وزیر نیرو گفت: تنها در صورتی مجوز تخصیص آب به کرمان از خط انتقالی داده می شود که طرح سازگاری با کم آبی در این استان تصویب شود.

به گزارش خبرنگار بازار، رضا اردکانیان عصر دوشنبه در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان کرمان با اشاره به نیاز آبی استان کرمان اظهار داشت: هزینه انتقال ۱۵۰ میلیون مترمکعب آب به کرمان و شیرین کردن آن هزاران میلیارد تومان هزینه دارد و در شرایطی این استان به دنبال صرف این هزینه برای انتقال آب است که سالانه چند میلیارد مترمکعب آب در حوزه کشاورزی مصرف می کند.

وی تاکید کرد: اصل تعهد باید بر مصرف آب کمتر باشد بر این اساس لازم است طرح سازگاری با کم آبی در این استان نهایی و تصویب شود.

اردکانیان عنوان کرد: مسئولان حوزه کشاورزی کرمان باید روشی پیدا کنند تا هم بحث امنیت غذایی و اشتال حفظ شود و هم آب کمتری در حوزه کشاورزی مصرف شود.

وزیر نیرو اظهار داشت: انتقال آب تنها راه چاره نیست و باید فکری برای مصرف آب در استان کرمان شود تا بتوانیم پاسخگوی نسل آینده نیز باشیم.

اردکانیان با تاکید بر اینکه مسئولان کرمان باید در زمینه تصویب طرح سازگاری با کم آبی در کرمان با یکدیگر به تفاهم برسند زیرا تخصیص آب از دریای عمان نیز منوط بهطرح سازگاری با کم آبی است و تا زمانی که این اقدام انجام نشود، انتقال آب سازنده نخواهد بود.

وی تصریح کرد: طبیعی است که آب موجب آبادانی است و انتقال آب به تنهایی، فقط موجب جمع کردن جمعیت و افزایش نیاز آبی خواهد شد بنابراین باید در کنار برنامه ریزی برای انتقال آب، به فکر اجرای طرح‌هایی در زمینه مدیریت مصرف نیز بود.

وزیر نیرو تاکید کرد: اگر مدیریت مصرف آب انجام نشود، در آینده نه چندان دور با مشکلات جدی‌تر مواجه خواهیم شد.

اردکانیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امسال وزارت نیرو تا پایان سال ۲۵۰ پروژه در حوزه آب و برق افتتاح و بهره برداری می کند، عنوان کرد: اگر مدیرعاملان در استانها موفق به تصویب طرح نشوند، بار مسئولیت از عهده آنها برداشته خواهد شد.

وی تاکید کرد: در این زمینه با هیچکس تعارف نداریم زیرا تلاش ما این است که در استانها دغدغه ای برای تامین آب و برق وجود نداشته باشد.

کد خبر: ۴۰٬۱۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha