۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷
الزام تداوم فاصله گذاری اجتماعی در قطارها
وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد

الزام تداوم فاصله گذاری اجتماعی در قطارها

اسلامی، وزیر راه و شهرسازی گفت: رعایت فاصله گذاری اجتماعی در قطارها و اتوبوس‌های برون شهری همچنان الزامی است و با شرکت‌های متخلف برخورد جدی خواهد شد.

به گزارش بازار، محمد اسلامی در حاشیه مراسم الحاق ۷۰ دستگاه انواع ناوگان ریلی به شبکه حمل و نقل ریلی کشور در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس مطالعات سازمان‌های بین المللی هوانوردی و بهداشتی، هوای داخل کابین هواپیما هر سه دقیقه یک بار تصفیه و تعویض می‌شود و بر همین اساس، ستاد ملی مبارزه با کرونا به لغو لزوم فاصله گذاری اجتماعی در هواپیماها رای داد که این موضوع به شرکت‌های هوپایمایی ابلاغ شد.

وی اضافه کرد: اما تهویه هوا در سایر شقوق حمل و نقل اعم از ریلی و جاده‌ای با هواپیما متفاوت است و به همین دلیل همه شرکت‌های حمل و نقلی مکلف به رعایت الزامات و مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا در بخش حمل و نقل و رعایت فاصله گذاری اجتماعی هستند.

وی همچنین درخصوص پروازهای خارجی شرکت‌های ایرانی و جابجایی مسافران ایرانی با قیمت بسیار بالا با ایرلاین‌های خارجی نظیر قطر گفت: به مسافران ایرانی توصیه می‌کنیم با ناوگان ایرانی سفر کنند چراکه به طور مثال شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هم اکنون به ۹ مقصد اروپایی پرواز برنامه‌ای دارد.

وزیر راه و شهرسازی درخصوص راه اندازی پرواز برنامه‌ای بین ایران و ترکیه نیز افزود: شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاین نیز دو بار برای پرواز به ایران اعلام آمادگی کرد و هر بار این برنامه را لغو کرد که موضوعی خارج از کنترل ماست، اما امیدواریم این امر در مهر ماه محقق شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سرعت کم وارد شدن ناوگان جدید به حمل و نقل ریلی در ابتدای سال و احتمال جا ماندن از برنامه ورود دو هزار دستگاه انواع ناوگان به شبکه ریلی کشور گفت: هنوز منابع حمایتی کرونابه دست شرکت‌های حمل و نقل ریلی متضرر نرسیده است که امیدواریم با ساده سازی مقررات که در دست اقدام است هرچه سریعتر این تسهیلات در اختیار شرکت‌ها قرار گیرد و در نتیجه با افزایش نقدینگی، شرکت‌ها بتوانند سفارش بیشتری برای خرید ناوگان بگذارند و از آبان ماه به بعد شاهد رشد تصاعدی ناوگان ورودی باشیم و به تحقق هدف ورود دو هزار دستگاه ناوگان جدید تا پایان سال خوشبین هستیم.

اسلامی در خصوص اخذ مالیات از افراد دارای بیش از یک خانه نیز گفت: به همه کسانیکه بیش از یک واحد مسکونی داشتند پیامک ارسال شده است و در حال راستی آزمایی افراد هستیم و به محض نهایی شدن، فهرست این افراد به سازمان امور مالیاتی ارسال خواهد شد.

وی افزود: نرخ‌های اصلاح شده مالیات که از سوی کمیسیون عمران مجلس تعیین شده بازدارندگی کافی را دارد و اخذ مالیات با نرخ‌های جدید انجام خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص وام ودیعه مسکن نیز گفت: تا شب گذشته حدود ۴ هزار نفر وام ودیعه مسکن را دریافت کردند و روند تکمیل پرونده باقی متقاضیان نزد بانک‌ها ادامه دارد.

اسلامی افزود: اکنون ۱۵۰۰ نفر نیز پرونده خود را تکمیل کرده اند و در صف انتظار دریافت وام هستند و سامانه شناسایی متقاضیان هیچ مشکلی ندارد و روند پرداختی‌ها با سرعت در حال انجام است.

کد خبر: ۴۰٬۱۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha