۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴
ضرورت بازنگری و اصلاح مصوبه ستاد کرونا درباره قراردادهای اجاره
رئیس مرکز توسعه شوراهای حل اختلاف مطرح کرد

ضرورت بازنگری و اصلاح مصوبه ستاد کرونا درباره قراردادهای اجاره

حجت الاسلام صادقی، رئیس مرکز توسعه شوراهای حل اختلاف با اشاره به مصوبه ستاد ملّی مبارزه با کرونا درباره سقف افزایش قراردادهای اجاره بر ضرورت بازنگری و اصلاح این مصوبه تاکید کرد.

به گزارش بازار، حجت الاسلام صادقی در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه، گفت: این مصوبه با ابلاغ معاون اول قوه قضاییه در دستور کار قرار گرفته و بازرسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که از ۱۲ هزار پرونده متشکله در این زمینه، تعداد بسیار اندکی بر خلاف مصوبه مورد رسیدگی قرار گرفته اند.

وی افزود: از آنجا که اجرای مصوبه ستاد ملّی کرونا بر اساس شرایط خاص کشور در دستور کار قرار گرفته بود، برای گذر از شرایط اضطراری، رسیدگی به این دست پرونده‌ها نیازمند قانون است که باید با اصلاحات جدی در مصوبه در دستور کار قرار گیرد؛ چرا که به عنوان مثال نیاز مالکان در مصوبه مذکور در نظر گرفته نشده و در حالی که مصوبه ناظر بر قشر آسیب پذیر بوده، ۷۰ درصد دعاوی مطرح شده در تهران مربوط به مناطق یک و دو بوده است.

رییس قوه قضاییه هم در واکنش به این گزارش تصریح کرد: تأسی به سیره رهبر معظم انقلاب از لحاظ تصریح معظم له، عمل به مصوبات این ستاد است، اما در مواردی شاهد برخی تصمیمات هستیم که موجب تضعیف ستاد ملّی مبارزه با کرونا می‌شود.

کد خبر: ۴۰٬۰۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha