۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
مشکل صادرات کشاورزی بی توجهی به زیرساخت‌های تولید است
قائم مقام خانه کشاورز:

مشکل صادرات کشاورزی بی توجهی به زیرساخت‌های تولید است

قائم مقام خانه کشاورز کشور ضمن اشاره به تأثیرات منفی افزایش قیمت سوخت در تولید محصولات کشاورزی، زیرساخت‌های موجود در بخش کشاورزی کشور را دارای اشکالات فراوان خواند.

عنایت بیابانی قائم مقام خانه کشاورز کشور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، درباره افزایش قیمت گاز و تأثیرات آن در روند کشت و صنعت کشور، گفت: به‌طور کلی زمانی که نرخ سوخت (گاز، گازوئیل، نفت و...)، نرخ نهاده‌ها، نهاده‌های وابسته و ... در حال افزایش باشد، بر تولیدات کشاورزی و نرخ تمام شده کالا تأثیر می‌گذارد؛ همچنین افزایش قیمت بنزین که ماه‌های گذشته شاهد بوده‌ایم، از همان ابتدا در بالا رفتن قیمت محصولات تأثیرگذار بوده و خواهد بود.

وی اضافه کرد: بدون در نظر گرفتن قیمت‌ مناسب سوخت، ماشین‌آلات و نهاده‌های سالم نمی‌توان اقدامات مفیدی در جهت بازدهی و محصول درجه 1 کشاورزی داشت و علی‌رغم آن سرمایش یا گرمایش گلخانه‌ها را تأمین کرد. در زمینه این موضوعات کشور ما در مقایسه با سایر کشورهای حتی در حال توسعه تفاوت بسیاری دارد و در زمینه مساعدت با کشاورزان با سایر کشورها فاصله بسیاری داریم.

قائم مقام خانه کشاورز در ادامه اظهار داشت: زیرساخت‌های بخش کشاورزی کشور ما از همه زمینه‌ها دارای اشکال است که همین مسأله باعث هدر روی  سوخت خواهد شد و در بحث‌های رقابتی ما را آسیب‌پذیرتر می‌کند؛ همچنین برای صادرات نمی‌توانیم به خوبی در بازار سایر کشورها حاضر شویم.

بیابانی خاطرنشان کرد: بخش کشاورزی کشور نیاز به بازمهندسی و سرمایه‌گذاری مناسب دارد تا در این بخش مهم کشور فضای رقابتی ایجاد شود و همچنین بتوان جوانان را به حضور در این بخش مهم ترغیب کرد تا علاوه بر رفع مشکلات بیکاری، زمینه‌ای نیز برای رقابت و تولید محصولات با کیفیت بالا باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: به‌طور مثال ترکیه که منابع نفت و گاز ندارد، در زمینه تولید و ارائه محصولات کشاورزی وضعیت بهتری نسبت به کشور ما دارد و دلیل این موضوع توسعه زیرساخت‌های بخش کشاورزی است.

کد خبر: ۴٬۰۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha