۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
واردات به طور انحصاری در اختیار وزارت صمت است
عضو هیات مدیره مجمع عالی واردات:

واردات به طور انحصاری در اختیار وزارت صمت است

مناقبی، عضو هیات مدیره مجمع عالی واردات اظهار داشت: در حال حاضر واردات حدود ۲۵۰۰ نوع کالا به داخل کشور ممنوع شده است و ما باید از مردم بپرسیم که از قبال این موضوع با چه گرفتاری‌هایی رو به رو شده‌اند؟

 به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، علیرضا مناقبی در مصاحبه تلفنی با برنامه «روی خط اقتصاد» گفت: در حالت کلی نظرخواهی بخش دولتی از بخش خصوصی از رسوم و عادات کشور ما نیست.

وی افزود: اگر بخش‌های مختلف همواره در حوزه‌های مختلف از بخش خصوصی نظر می‌پرسیدند سمت و سوی کشور به مسیر دیگری می‌رفت.

عضو هیات مدیره مجمع عالی واردات با بیان این که هیچ شخص ملی و مذهبی با واردات بی‌رویه موافق نیست، اظهار داشت: بیش از ۸۵ درصد واردات کل کشور به اقلام واسطه یا مواد اولیه یا ماشین‌آلات بخش تولید و صنعت مربوط می‌شوند.

وی ادامه داد: نباید افراد با گفتارهای مختلف، نظرات مردم را منحرف کنند و مردم را در مقابل مردم قرار دهند.

علیرضا مناقبی با اشاره به این که واردات به طور کامل در اختیار وزارت صمت قرار گرفته است، توضیح داد: اگر وارداتی بی‌رویه انجام شده است، حتما مجوز آن واردات از وزارت صمت اخذ شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر واردات حدود ۲۵۰۰ نوع کالا به داخل کشور ممنوع شده است و ما باید از مردم بپرسیم که از قبال این موضوع با چه گرفتاری‌هایی رو به رو شده‌اند؟

عضو هیات مدیره مجمع عالی واردات در ادامه پرسید: آیا ما پس از جلوگیری از واردات توانسته‌ایم نیاز مردم کشور را برآورده کنیم؟

وی اضافه کرد: با توجه به این که ما از واردات جلوگیری کرده‌ایم سوال این‌جاست که آیا کالا در کشور کم شده است؟

علیرضا مناقبی با اشاره به این که مفهوم عبارت «قاچاق» با «واردات قانونی کالا» متفاوت است، توضیح داد:‌ متاسفانه مسئولین کشور دو عبارت «قاچاق» و «واردات قانونی کالا» را به یکدیگر می‌چسباند و من دلیل این ارتباط را نمی‌دانم.

کد خبر: ۴۰٬۰۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha