۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
تولیدکنندگان صنایع دستی از پرداخت مالیات معاف شدند
مدیرکل روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

تولیدکنندگان صنایع دستی از پرداخت مالیات معاف شدند

بای، مدیرکل روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از تمدید معافیت تولیدکنندگان صنایع دستی از پرداخت مالیات خبر داد و اظهار کرد: این اتفاق همچنین برای حوزه گردشگری و اماکن ورزشی نیز رخ داده است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، علیرضا بای، مدیر کل روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به اقدامات وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اشاره کرد و گفت: در هشتمین جلسه شورای سیاست‌گذاری بخش خصوصی گردشگری که به ریاست وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از برند ملی گردشگری رونمایی شد. تاکنون هر آنچه در حوزه گردشگری انجام داده‌ایم، فاقد یک هویت مشترک ملی بود و این برند در هفته ملی گردشگری در دَهه نخست مهر ماه افتتاح خواهد شد.

وی اظهار کرد: موضوع ملی گردشگری مورد توجه قرار گرفته است و در دهه نخست مهر ماه مصاف با هفته گردشگری اقدامات مهمی در این زمینه صورت خواهد گرفت و در این راستا نسخه جدید پرتال جدید گردشگری ایران نیز افتتاح شد که به پنج زبان زنده دنیا ارائه خواهد شد و به گردشگران داخلی و خارجی کمک خواهد کرد تا بتوانند آثار خارجی و داخلی کشور را مشاهده کنند.

لغو قریب الوقوع روادید دو طرف ایران و روسیه
مدیرکل رابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از لغو قریب الوقوع روادید دو طرف ایران و روسیه خبر داد، عنوان کرد: در سفری که وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به روسیه خواهد داشت، این اقدام صورت خواهد گرفت. پیش از این نیز اقدام مشابهی با چین و عمان رخ داد.

وی افزود: این اقدامات سبب گسترش سفرهای گردشگری بین دو کشور خواهد شد و البته همه این موارد منوط به این است که شیوع ویروس منحوس کرونا فروکش کند و از نگرانی‌هایی حاصل از آن رهایی پیدا کنیم.

بای از تمدید معافیت تولید کنندگان صنایع دستی از پرداخت مالیات خبر داد و اظهار کرد: این اتفاق در جلسه کمیسیون اقتصادی هیئت دولت رخ داد و تولیدکنندگان صنایع دستی طبق ماده ۱۴۲ قانون مالیات‌های مستقیم معاف شدند.

وی اظهار کرد: این موضوع همچنین در جلسه هیئت دولت برای حوزه گردشگری و اماکن ورزشی مطرح شد و در کمیسیون اقتصادی هیئت دولت مصوب شد، به واسطه شیوع کرونا و زیانی که صورت گرفته است، این واحدها نیز از پرداخت مالیات معاف شوند.

کد خبر: ۳۹٬۹۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha