۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
از فردا دادگاه‌های مبارزه با فساد اقتصادی به کارشان ادامه می‌دهند
سخنگوی قوه قضاییه:

از فردا دادگاه‌های مبارزه با فساد اقتصادی به کارشان ادامه می‌دهند

اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه گفت: متنی محضر رهبر انقلاب تقدیم کردیم، رویکرد اصلی ما مبارزه با مفاسد اقتصادی است و از فردا این دادگاه‌ها همچنان به کارشان با اصلاحاتی که عرض می‌کنم، ادامه می‌دهند.

به گزارش بازار به نقل ازصدا و سیما، غلامحسین اسماعیلی طی یک نشست خبری با خبرنگاران، موضوع تداوم فعالیت شعب ویژه دادگاه انقلاب اسلامی جهت رسیدگی به پرونده‌های اخلالگران و مفسدان اقتصادی با لحاظ برخی اصلاحات را تبیین کرد.

اسماعیلی در نشست خبری با خبرنگاران گفت: متنی محضر رهبر انقلاب تقدیم کردیم، رویکرد اصلی ما مبارزه با مفاسد اقتصادی است و از فردا این دادگاه‌ها همچنان به کارشان با اصلاحاتی که عرض می‌کنم، ادامه می‌دهند.

اسماعیلی افزود: یعنی هم صلاحیت دادگاه انقلاب دارند، هم کیفری یک و هم کیفری دو.

وی افزود: بعضی اوقات اتهامات متعددی برای متهمان مشخص می‌شد، اما دادگاه می‌گفت در صلاحیت ما نیست و به دادگاه کیفری یک یا دو می‌رفت.

اسماعیلی تصریح کرد: نباید پرونده تجزیه شود و از شعبه‌ای به شعبه دیگر برود.

اسماعیلی گفت: در اصلاحیه‌ای مقرر شد موارد اخلال جزیی در سایر دادگاه‌ها رسیدگی شود و این دادگاه‌ها صرفا به موارد عمده و کلان و پرونده دانه درشت‌ها رسیدگی کنند.

وی ادامه داد: برخی از اشکالات، ایرادات و انتقادها به استجازه قبلی وارد بود که بر طرف شد. یکی این بود که چرا وکلا محدود هستند که در استجازه جدید این محدودیت برداشته شد و همه وکلا می‌توانند در دادگاه‌های رسیدگی به اخلال نظام اقتصادی شرکت کنند.

اسماعیلی در نشست خبری افزود: هر کجا که قانون این اجازه را داده است، بر اساس قانون جزییات را منتشر می‌کنیم و آنجا که قانون اجازه ندهد دقیقا مطابق با ضوابط قانونی رسیدگی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در ارتباط با اعتراض به آرا و زمان پیش بینی شده برای اعتراض، همه تابع قانون آیین دادرسی کیفری خواهند بود و تفاوتی بین این دادگاه‌ها و سایر دادگاه‌ها وجود نخواهد داشت.

کد خبر: ۳۹٬۸۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha