۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
رشد ۲۰۷ درصدی عملیات راهنمای کشتی در بندر خرمشهر
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر خبر داد

رشد ۲۰۷ درصدی عملیات راهنمای کشتی در بندر خرمشهر

خرمشهر- مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از افزایش ۲۰۷ درصدی عملیات راهنمایی کشتی در بندر خرمشهر خبر داد.

نوراله اسعدی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: طی ۵ ماهه نخست سالجاری بیش از دو هزار و ۵۷۰ عملیات راهنمایی کشتی در بندر خرمشهر به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۰۷ درصدی را نشان می دهد.

به گفته وی با توجه به روند رو به رشد صادرات، افزایش حجم تردد شناورها و همچنین شیوع ویروس کرونا راهنمایان بندر خرمشهر با تلاش های بی شائبه و اقدامات موثر در حوزه حمل و نقل دریایی نقش اساسی در جا به جایی کالاهای اساسی و تسریع در عملیات های دریایی ایفا کردند.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر افزود: راهنمایان کشتی به عنوان دریانوردان متخصصی هستند که به دلیل برخورداری از مهارت و دانش لازم، وظیفه سنگین و پرخطر پهلودهی و جداسازی کشتی ها را بر عهده دارند.

اسعدی ادامه داد: در راستای قدردانی و پاسداشت زحمات راهنمایان کشتی در بندر خرمشهر خصوصا در زمان شیوع ویروس کرونا آئین تجلیل از راهنمایان در این مجتمع بندری برگزار و از ۱۲ راهنما کشتی با اهداء  هدایا و لوح سپاس تجلیل شد.

لازم به ذکر است، بندر خرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت و با استفاده از پتانسیل منطقه تجاری صنعتی منطقه آزاد اروند و بهره مندی از مزایا و معافیت های منحصر به فرد در منطقه، آمادگی لازم برای ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران و خطوط مختلف کشتیرانی را دارد.

کد خبر: ۳۹٬۸۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha