۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
دستور برای تکمیل پروژه محور ارتباطی بجنورد به جنگل گلستان صادر شد
در پی دیدار استاندار خراسان شمالی با وزیر راه:

دستور برای تکمیل پروژه محور ارتباطی بجنورد به جنگل گلستان صادر شد

بجنورد- در دیدار استاندار خراسان شمالی به همراهی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با وزیر راه و شهرسازی دستور برای تکمیل پروژه محور ارتباطی بجنورد به جنگل گلستان صادر شد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان شمالی، استاندار خراسان شمالی در این دیدار با اشاره به نداشته های فراوان وزارت راه و شهرسازی در استان گفت: وضعیت پروازهای استان نسبت به گذشته بهتر شده است اما به دنبال تقویت بیشتر و حمایت قاطع وزارت راه و شهرسازی برای برقراری پرواز بجنورد به عشق‌آباد هستیم.

محمدعلی شجاعی با بیان اینکه با شروع فصل سرما و مه گرفتگی و نبود دید برای فرود هواپیما، پروازهای استان تعطیل می‌شود، افزود: بنابراین خواستار نظر کارشناسی نهایی وزارت راه و شهرسازی برای وضعیت فرودگاه بجنورد ازنظر امکانات و تجهیزات هستیم.

وی با اشاره به فعالیت بیش از دو دهه‌ای فرودگاه بجنورد، افزود: اگر این فرودگاه مشکل کارشناسی ندارد باید تجهیزات مانده‌اش در گمرک آزادسازی شود و در غیر این صورت تجهیزات فنی موردنیاز تأمین شود.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به ‌پای کار آمدن مردم برای توسعه فرودگاهی استان، در سال‌های گذشته، مطرح کرد: سیستم فرودگاهی کشور با همکاری سازمان ملی مسکن برای توسعه فرودگاه‌های کشور ۱۱ هکتار زمین را برای فرودگاه‌های کشور در نظر گرفت اما سیستم فرودگاهی وزارت و راه و شهرسازی این موضوع را در استان لغو کرد که خواستار تخصیص این زمین‌ها هستیم.

شجاعی همچنین خواستار معرفی فرودگاه جاجرم به‌ عنوان فرودگاه دوم و پشتیبان استان با توجه به وجود باند فرودگاه در این شهرستان شد.

وی افزود: در سفر رئیس‌جمهور ۴۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات بخش دولتی سفر به دو پروژه اتصال راه‌آهن جوین به اسفراین به خط ریلی کشور و تکمیل محور ارتباطی بجنورد به جنگل گلستان اختصاص و مقرر شد امسال به بهره‌برداری برسد اما روند کار برخلاف این موضوع است.

استاندار خراسان شمالی نبود ریل، پروازهای مستمر و فراوان در فرودگاه بجنورد و آزادراه را از نداشته ها و کمبودهای حوزه راه و شهرسازی در استان دانست و گفت: تنها تبعات تردد سالانه ۲۰ میلیون مسافر از محورهای مواصلاتی استان رسیدگی به وضعیت تصادفات در این جاده‌ها توسط بیمارستان‌های استان است و با این وضعیت بنابراین وزارت راه و شهرسازی به مردم استان خراسان شمالی بدهکار است.

شجاعی تأکید کرد: وزیر راه و شهرسازی به دو پروژه سفر ریاست جمهوری به استان نگاه مثبت دارد اما زیرمجموعه وزارتخانه بعد از یک سال پیمانکاری برای آسفالت محور بجنورد به جنگل گلستان در نظر گرفته و این در حالی است که هنوز زیرساخت‌ها فراهم نیست.

وی با اشاره به دستور رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه کشور مبنی بر تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان از وزارت راه و شهرسازی خواستار معرفی فردی تام‌الاختیار برای پیگیری پروژه‌های این وزارت در استان شد.
 استاندار خراسان شمالی اشاره داشت: قرارگاه خاتم‌الانبیا برای اتمام پروژه بجنورد، سنخواست، جاجرم و میامی پای‌کار آمده است و خواستار حمایت راه و شهرسازی برای اتمام این پروژه و دو پروژه مصوب سفر ریاست جمهوری تا پایان سال جاری هستیم.

شجاعی گفت: چهار خطه کردن مسیر اسفراین-سبزوار پروژه به‌جامانده چندساله دیگر استان در بخش راه است که از ۱۰۶ کیلومتر تاکنون هشت کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است.

وی گفت: در اعلام خسارت سیل سال گذشته به راه‌های استان در سامانه وزارت راه و شهرسازی، استان عقب ماند و با توجه به وضعیت راه‌های استان و نبود ابنیه در راه‌های روستایی خواستار نگاه ویژه‌ راه و شهرسازی هستیم.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه در استان چهار هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی وجود دارد، افزود: باید به راه‌های روستایی خاکی و آسفالت شده استان باید روستای بدون راه را هم اضافه کنیم چراکه برخی از این راه‌ها در بستر رودخانه تشکیل‌ شده‌اند.

شجاعی مطرح کرد: در بحث ایمنی راه‌های استان فوق‌العاده عقب هستیم و به‌ رغم دو باندِ شدن برخی مواصلات اما تجهیزات مانند روشنایی و گاردریل ها هنوز یک باندِ هستند که خواستار نگاه ویژه این وزارتخانه در این حوزه هستیم.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه در سفر رئیس سازمان هواشناسی کشور به استان برای نصب سامانه هشدار سیل در ۵۰ نقطه استان، گفت: با توجه به این تفاهم‌نامه نصب سامانه برای ۲۰ نقطه قطعی شده است برای ۳۰ نقطه دیگر خواستار اعتبار از وزارت راه و شهرسازی هستیم.

کد خبر: ۳۹٬۷۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha