۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
هلدینگ آتیه صبا، در راه بورس
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد

هلدینگ آتیه صبا، در راه بورس

افتخاری، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از حضور شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا در بورس طی ماه‌های آینده خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از صندوق بازنشستگی کشوری، اکبر افتخاری در مجمع عمومی سالیانه شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا (منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸) با اشاره به عملکرد مالی مثبت این شرکت طی سال های اخیر، اظهار داشت: مقدمات پذیرش آتیه صبا در بورس در حال انجام است و امیدوارم با پیگیری هایی که از ابتدای ورودم به صندوق داشتم در ماه های آینده شاهد حضور شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا به عنوان دومین هلدینگ صندوق در تابلو بورس اوراق بهادار باشیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی در ادامه با بیان اینکه ترکیب سبد دارایی های هلدینگ آتیه صبا از جنبه تنوع فعالیت شرکت های تابعه متنوع است، بر ضرورت نظم دهی و سامان بخشیدن آنها تاکید کرد و گفت: بسیاری از شرکت های این هلدینگ برای گذشته هستند و باید در خصوص کیفیت استمرار فعالیت آنها در آینده تصمیم گیری شود، چرا که اداره کردن این شرکت ها با تجهیزات و فناوری های قدیمی دشوار است و نیازمند ساماندهی جدی در ساختارشان هستند.

افتخاری با تقدیر از عملکرد مدیرعامل شرکت آتیه صبا، گفت: دکتر عظیمی پور با اقدامات خود در مدت کوتاه حضورشان در این شرکت یکی از دغدغه های صندوق بازنشستگی که ارتقای شفافیت در عملکرد بوده را برطرف کردند و این جای تشکر جدی دارد. ما انتظار داریم تنوع سرمایه گذاری ها و بهبود ترکیب پورتفوی سبد بورسی و غیر بورسی نیز نقشه راه آینده این هلدینگ باشد.

وی تصریح کرد: امیدوارم مدیران آتیه صبا با جدیت و با نگاه به شرکت های دانش بنیان، شرکت هایی که آورده و سرمایه گذاری اندکی را می خواهند و در عوض بازدهی بالایی ایجاد می کنند را در اولویت سرمایه گذاری های خود قرار دهند و ما هم در صندوق آمادگی کامل داریم که هرگونه کمکی را جهت هموار کردن این مسیر انجام دهیم.

آتیه صبا یکی از عرضه های مهم وزارت رفاه در بورس خواهد بود
سید علیرضا عظیمی‌پور نیز در این نشست تصریح کرد: در واقع ترجیع بند اقدامات ما حفظ و ارتقاء ارزش ذخایر صندوق بازنشستگی کشوری است و به امید خدا و حمایت هایی که در گذشته داشته ایم و حتماً در آینده نیز شامل حال ما خواهد بود و با هدایت دوستان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری بتوانیم در مقابل بازنشستگان عزیز رو سفید باشیم.

مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا خاطرنشان کرد: امیدوارم با ورود شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا به بورس یکی از عرضه های قابل توجه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را بعد از شستا شاهد باشیم.

وی تاکید کرد: این صرفاً ورود یک شرکت سرمایه گذاری به بورس نیست، بلکه ورود شرکتی است که در گذشته چندان شفاف نبوده و همواره دچار حاشیه هایی بوده وبه همین دلیل، این موضوع دوچندان قابل توجه خواهد بود.

کد خبر: ۳۹٬۷۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha