۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
عزمی برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های کشاورزی و معدن اردبیل دیده نمی‌شود
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس:

عزمی برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های کشاورزی و معدن اردبیل دیده نمی‌شود

اردبیل - نظری خانقاه، عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: هیچ عزمی برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های کشاورزی و معدن اردبیل دیده نمی‌شود که انتظار می‌رود عدالت اجتماعی بدون تبعیض در استان‌های کشور برقرار شود.

سید غنی نظری خانقاه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: هیچ عزمی برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های کشاورزی و معدن اردبیل دیده نمی‌شود که انتظار می‌رود عدالت اجتماعی بدون تبعیض در استان‌های کشور برقرار شود و شرکت‌های مطرح سرمایه‌گذاری به ظرفیت‌های استانی توجه کنند.

وی با اشاره به این که سرمایه‌گذاری در مناطق محروم و کم‌برخوردار نیز اولویت اساسی است بیان کرد: در این زمینه برخی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری از جمله شستا، شفاف‌سازی خوبی در ارتباط با نحوه سرمایه‌گذاری خود ندارند و مشخص نیست در کجاها سرمایه‌گذاری می‌کنند که در این زمینه باید پاسخگو باشند.

نظری‌خانقاه تصریح کرد: در راستای توزیع امکانات بهداشتی و درمانی نیز عدالت اجتماعی برقرار نمی‌شود و در استانی امکانات درمانی اشباع شده در حالی که یک استان دیگر بیمار برای رسیدن به یک مرکز درمانی از شهرستانی به شهرستان دیگر منتقل می‌شود.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس ادامه داد: این که تأمین اجتماعی در برخی از مناطق کشور هیچ شعبه‌ای هم نداشته باشد در حالی که مهم‌ترین سازمان بیمه‌ای کشور محسوب می‌شود قابل قبول نیست و باید در راستای برقراری عدالت اجتماعی تجدیدنظر انجام شود تا تمامی بیمه‌شدگان، تحت پوشش یکسان توسط این سازمان قرار بگیرند.

وی اظهار کرد: در ارتباط با حمایت از کارگران نیز باید برنامه‌های مناسبی تدوین شود به خصوص کارگران ساختمانی که در فصولی از سال کار دارند و در فصولی دیگر بیکار هستند که باید در این زمینه بیمه بیکاری آنان را مبنای کار قرار داده و آنان را تحت حمایت تأمین اجتماعی قرار دهیم چرا که این مسئله یکی از مطالبات مهم قشر ضعیف جامعه به حساب می‌آید.

کد خبر: ۳۹٬۷۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha