۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
رصد مکان‌های فروش ارز در خیابان توسط پلیس
رئیس پلیس قاچاق کالا و ارز خبر داد

رصد مکان‌های فروش ارز در خیابان توسط پلیس

امینی، رئیس پلیس قاچاق کالا و ارز اداره پلیس امنیت اقتصادی ناجا گفت: مکان‌های فروش ارز از طریق دوربین‌های مداربسته کنترل می‌شود و پلیس در این مکان‌ها طرح مبارزه با قاچاق ارز را اجرا می‌کند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، سرهنگ جلال امینی بیان کرد: قاچاق طلا و ارز در فضای مجازی نیز مشاهده می‌شود و شهروندان بدون اینکه آشنایی با این نوع سایت‌ها و صفحه‌های مجازی داشته باشند به این مقوله وارد شده و دچار مشکل می‌شوند.

وی افزود: بیشترین قاچاق ارز از مبادی رسمی انجام می‌شود که به صورت جاساز در بار مسافران است که پلیس با اشراف اطلاعاتی خود می‌تواند این نوع قاچاق را شناسایی کند.

رئیس پلیس قاچاق کالا و ارز اداره پلیس امنیت اقتصادی ناجا تاکید کرد: برخی افراد پس از دستگیری اعلام می‌کنند که از میزان خروج ارز از کشور آگاهی نداشتند، این درحالی است که اطلاع رسانی‌های لازم درخصوص میزان ارزی که هر فرد می‌تواند از کشور خارج کند صورت گرفته است.

سرهنگ امینی اظهار داشت: قاچاق ارز و طلا در فضای مجازی نیز وجود دارد، اما قاچاق این موارد بیشتر از مبادی رسمی و غیررسمی کشور صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: قاچاق طلا در مبادی رسمی و خطوط هوایی به دلیل وجود دستگاه‌های ایکس ری از سوی پلیس بسیار سریع انجام می‌شود.

رئیس پلیس قاچاق کالا و ارز اداره پلیس امنیت اقتصادی ناجا افزود: باتوجه به اینکه قیمت طلا در ایران پایین‌تر از قیمت جهانی است برخی افراد سودجو از طریق مبادی رسمی و غیررسمی اقدام به قاچاق طلا به کشورهای اروپایی و حاشیه خلیج فارس می‌کنند.

سرهنگ امینی با بیان اینکه مسافران که قصد خروج از کشور از مرزهای هوایی را دارند مجاز به حمل ۵ هزار یورو از کشور هستند، عنوان کرد: قاچاق علاوه براینکه بر اقتصاد لطمه وارد می‌کند موضوع پولشویی را نیز ایجاد می‌کند.

رئیس پلیس قاچاق کالا و ارز اداره پلیس امنیت اقتصادی ناجا اظهار داشت: براساس وضعیت موجود طرح مبارزه با قاچاق ارز در کشور صورت می‌گیرد و مکان‌های فروش ارز به وسیله دستفروشان با دوربین‌های مداربسته رصد می‌شود.

سرهنگ امینی گفت: از مردم درخواست داریم با نیروی انتظامی همکاری کنند و افراد فعال در قاچاق طلا و ارز را معرفی کنند.

کد خبر: ۳۹٬۷۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha